برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

 اگر مدیران بنگاهها و شرکتها بخواهند به عنوان مدیر موفق و محبوب باشد باید چگونه عمل کنند؟

باید هفت گام و پنج شرط را داشته باشند:

گام اول- از خودشان شروع کنند و خصوصیات یک مدیر خوب را در خودشان با پنج شرط:

1- شایستگی  2- جوانمردی  3- صداقت  4-  شهامت  5- تساهل و مداراپرورش دهند)

گام دوم- بدانند با چه کسانی سروکار دارند و آنها از ما چه انتظارات و توقعاتی دارند و چگونه می توانند پاسخگوی آنان باشند.(مدیر با این هفت گروه سروکار دارد: 1- صاحبان سرمایه  2- کارکنان بنگاه و شرکت  3- مدیران بانکها در مؤسسات مالی  4- مسئولین سازمانهای دولتی ذی‌ربط  5- مصرف کنندگان و مشتریان  6- رقبای شرکت  7-منابع تامین مواد و کالاهای مورد نیاز بنگاه وشرکت)

گام سوم- بکوشند تا گروه‌های انسانی مرتبط با آنها پیشرفت مقاصد شان را به سود خود ببینند و همکاری با آنها را افتخار آمیز بدانند.

گام چهارم- راههای گفتگو سازنده را بشناسند.

گام پنجم- محیط کار و فعالیت را خوشایند سازند.

گام ششم- تکرو نباشند و بکوشند برای همکاران خودپایه مقبولیت و وسیله پیشرفت و ترقی ایجاد کنند.

گام هفتم- وقتی آنها نمی توانند منحصراً با کسانی که دوستشان دارند سروکار داشته باشند به نفع شان است.بکوشندهمه آنهائی را که باآنها در ارتباط هستند دوست بدارند.