کتاب مشتری چک سفید

 

1- اگر مشتری نباشد بنگاه وشرکتینیست.

2- هیچ کس مجبور نیست با ما معامله کند.

3- صداقت و خوش‌نامی دروازه ورود مشتریان به بنگاه وشرکت است.

4- مشتری به ما وابسته نیست، ما به مشتری وابسته هستیم.

5- مشتری‌مداری با استخدام هر عضوی ازبنگاه وشرکت آغاز می‌شود.

6- باور مهم این است که: اگر با مشتری سروکار نداشتیم این شغل واقعاً شغل بسیار خوبی نبود.

7- مطمئناً اولویت‌های مشتریان با اولویت‌های شما تفاوت دارد.

8- مشتری بر اساس ظاهر شما و ظاهر محیط کارتان قضاوت می‌کند.

9- مشتری مشاور اول ما برای بهبود مستمر است، زیرا مشتری بهتر از هر کس دیگری نیازهای خود را می‌داند.

10- جذب مشتری راحت‌تر از نگه‌داری مشتری و نگه‌داری مشتری راحت‌تر از رضایت مشتری است.

11- هزینه جذب مشتری بیشتر از هزینه نگه‌داری مشتری و هزینه نگه‌داری مشتریبیشتر از هزینه رضایت مشتری است.

12- مشتری حرف اول و آخر را می‌زند.

13- صادقانه به حرف و حق مشتری احترام بگذارید.

14- تبلیغ کافی است، درباره همه چیز اطلاعات بدهید.

15- در ارتباطات، همیشه مثبت‌نگر و 1+ باشید.

16- هر مشتری یک مشتری است و هر مشتری فقط یک مشتری است.

17- مشتری‌مداری کنار آمدن با مشتریان ناسازگار است.

18- با ذهنیت مثبت «من خوبم- توخوبی» ارتباط را آغاز کنید.

19- باید به آنچه مشتری می‌گوید گوش فرا دهید و سرعت پاسخ‌گویی را اصل اول رضایت مشتری قرار دهید.

20- ارتباط برقرار کنید. ارتباط مثل بازی پینگ‌پنگ است. اگر یکی بازی نکند، بازی انجام نمی‌شود. پس برای مشتری فرصت «گفت و گو»را مهیا کنید.

21- قبل از ارتباط و حین ارتباط با مشتری به ارتباط نهایی خود فکر کنید.

22- ارتباطات مؤثر بین کارکنان، ضامن کیفیت مطلوب و ارتباطات مؤثر کارکنان و مشتری، ضامن رضایت مشتری است.

23- برنده- برنده بیندیشید. نزدیک‌ترین راه شکست اصرار برای پیروزی بر مشتری است.

24- روابط ما، خواسته یا ناخواسته، رضایت مشتری را شکل می‌دهد. مشکلات را حتی‌الامکان با کمک مشتری حل کنید.

25- هرگز در برخورد با مشتریان تبعیض قائل نشوید چرا که احترام «در همه جا» و «برایهمه» مشتریان ضروری است.

26- حتی اگر یقین دارید که حق با شماست از بحث کردن با مشتری اجتناب کنید.

27- هرگز تماس مشتریان را بدون پاسخ نگذارید.

28- لحن کلام شماستکه احساس نیاز به ادامه ارتباط را معنادار می‌کند.

29- ارتباطات مشتری را با گوش کردن، مدیریت کنید، زیرا گوش دادن به نظرات، پیشنهادات و انتقادات مشتری، نارضایتی مشتریان را کاهش می‌دهد.

30- شکایات مشتریان ارزان‌ترین راه شناخت مشتریان است.

31- برای برقراری ارتباطات مداوم، تواضع را جایگزین تبعیض کنید.

32- راه‌های گسترش ارتباط با مشتری را گسترش دهید.

33- صداقت است که مشتریان را وفادار نگه می‌دارد نه حیله و نیرنگ.

34- همیشه فکر کنید، خدمات را به بهترین مشتری با بالاترین سود می‌فروشید پس باید همیشه به فکر خدمات بهتر باشید.

35- هر آنچه را که لازم است باید انجام دهید تا مشتری مجدداً به شما رجوع کند.

36- هیچ کس نمی‌تواند سود حاصل از وفاداری مشتری را نادیده بگیرد.

37- اگر شما از مشتریان خود مراقبت نکنید دیگران این کار را انجام خواهند داد. پس به‌جای رقیبان، به مشتریان بیندیشید.

38- هیچ گاه برای کلاه گذاشتن بر سر مشتری تلاش نکنید، زیرا موفقیت به اعتماد و اطمینان مشتریان وابسته است.

39- مشتریان خود را سهام‌دار کنید و روش‌هایی را بیابید تا مشتری خود را «شریک» شما احساس کند.

40- برای حفظ مشتریان اهمیت پاسخ‌گویی سریع به سؤالات را درک کنید. باید به آنچه مشتری می‌گوید گوش فرا دهید و سرعت پاسخ‌گویی را اصل اول حفظ و رضایت مشتری قرار دهید.

41- انعطاف‌پذیری کارکنان «هر مشتری فقط یک مشتری است» را عملیاتی می‌کند.

42- وفاداری دلیلی محکم برای اثبات رضایتمندی مشتریان نیست.

43- هیچ گاه احساس نکنید هر آنچه را که می‌توانستید، برای مشتری انجام داده‌اید. همیشه به فکر خدمات بهتر باشید.

44- درباره مشتریان قضاوت نکنید. محیطی را مهیا کنید تا مشتریان درباره شما قضاوت کنند.

45- همواره در رفتار و گفتار مشتریان چیزی برای تایید شدن و تایید کردن وجود دارد.

46- رضایت مشتری با آموزش هر عضوی از بنگاه وشرکت آغاز می‌شود.

47- هر روز (همیشه) از خودتان بپرسید: آیا مشتری راضی است؟

48- حتی اگر دشمن هم برای خرید بیاید با تمام وجود باید او را راضی کنید.

49- سود، گام اول است، رضایت مشتری را هدف نهایی خود سازید، زیرا هیچ پشتیبانی در رقابت، بهتر از رضایت مشتری نیست.

50- مشتری دلیل «بودن»، و رضایت مشتری دلیل «شدن» بنگاه وشرکت است.

51- رکن اصلی تجارت و مهم‌ترین اصل رقابت، رضایت مشتری است.

52- شناخت مشتری، قدم اول برای دستیابی به رضایت مشتری است؛ پس لازم است نیازهای در حال تغییر مشتریان شناسایی و پیش‌بینی شوند.

53- مشتری زمانی راضی می‌شود که محترمانه با او برخورد شود و خدمات دوستانه و مفیدی به او ارائه شود.

54- رضایت خودتان بخشی از رضایت مشتری است.

55- افزایش یا کاهش رضایت کارکنان رابطه مستقیمی با افزایش یا کاهش رضایت مشتریان دارد. پس برای کسب رضایت نهایی باید رضایت مشتریان داخلی رادرنظر بگیرید.

56- رضایت مشتری سرمایه نهایی (اصلی)بنگاه‌ها وشکست‌هااست،زیرا رضایت مشتری، ضامن برگشت سرمایه است.

57- یک مشتری ناراضی فقط یک مشتری ناراضی نیست.

58- کیفیت محصولات مهم‌ترین و تنها عامل رضایت مشتریان نیست.

59- همواره پنجاه درصد نارضایتی مشتریان نتیجه بی‌اطلاعی است.

60- مشتری، داور نامریی و نهایی موفقیت یا شکست است.