برگرفته ازکتاب برند تبلیغات توزیع چشمه جوشان ثروت

1

مزایای اصلی توزیع مویرگی چه می باشد؟

1-جمع آوری اطلاعات دقیق و زنده از بازار توسط فروشندگان و ویزیتورها.

2-حضور در اکثریت قفسه ها و ویترین ها و تامین دید و رویت کالا توسط مشتری .

3-به طور کلی پوشش وسیع تر بازار .

4-ایجاد بانک اطلاعاتی از مشتریان و توسعه ارتباطات با آن ها  .

5-کاهش ریسک از دست دادن مشتری (هر واحد خرده فروشی به طور متوسط 200 مشتری دارد و از دست دادن یک خرده فروش یا عدم حضور در آن می تواند مانع از فروش به 2000 نفر باشد.

6-کاهش ریسک مالی ناشی از عدم حضور در فروشگاه های بیشتر .

7-افزایش قدرت چانه زنی عمده فروش در برابر خرده فروش .

8-کاهش احتمال شکل گیری رقبای جدید یا جلوگیری از رفتار تهاجمی آن ها.

9-کاهش امکان «زیرفروشی»- توضیح اینکه، نمایندگان بزرگ و دارای قدرت مالی بالا می توانند با خریدهای کلان و اخذ تخفیف، قیمت خرید خود را کاهش دهند و در مواقع برنامه ریزی شده یا موارد اضطراری با عرضه همان کالا به قیمتی پایین تر از سایر رقبا (ولی بالاتر از قیمت خرید خود)، باعث دو نرخی شدن و شکست رقبا یا عرضه کننده اصلی شوند. اما در صورت پخش مویرگی یعنی عرضه مستقیم به خرده فروش ها از جانب تولید کننده اصلی یا نماینده او این خطر از بین می رود. .

10-تداوم جریان نقدینگی .

11-امکان تفویض اختیار و عدم تمرکز در بازار از طریق انبارهای میانی و شعبات .