برگرفته ازکتاب برند تبلیغات توزیع چشمه جوشان ثروت

12

نقش مدیریت زنجیره تأمین در تجارت الکترونیک چه می­باشد؟

امروزه مدیریت زنجیره تأمین (عرضه) به عنوان یکی از مبانی زیرساختی و پیاده­سازی تجارت الکترونیک در دنیا مطرح است.

بسیاری از فعالیت­های زنجیره تأمین از گرفتن سفارش از مشتری تا تدارک آن را می­توان به وسیله تجارت الکترونیک انجام داد.

در این ارتباط با استفاده از مدل شرکت با شرکت تجارت الکترونیک، شرکت­های همکار در یک زمینه به همکاری و اشتراک مساعی با یکدیگر می­پردازند.

امروزه فعالیت­هایی نظیر برنامه­ریزی برای تهیه مواد، برنامه­ریزی، تولید کالا، خدمات انبارداری و نگه­داری کالا، کنترل موجودی، توزیع و تحویل که قبلا در سطح یک سازمان انجام می­شد، اینک به کمک ارتباطات الکترونیکی به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده است. مسئله اصلی و کلیدی در مدیریت زنجیره تأمین مدیریت، کنترل و هماهنگ­سازی تمام این فعالیت­ها است.

امروزه به کمک تجارت الکترونیک و مدل شرکت با مشتری، مشتری قادر است کالاهای مورد درخواست خود را کاملا به دلخواه خود سفارش دهد، به این صورت که خریدار به سایت شرکت فروشنده مراجعه می­کند و کالای مورد نظرش را با همان خصوصیات مطلوب سفارش می­دهد