برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازار داخلی وخارجی
از
منظرمدیریت بازرگانی بازارشناسی یعنی چه ؟
یعنی انجام تحقیقات بازاریابی برای شناخت نظام
بازار و نظام صادرات قبل از هرگونه انجام عملیات صادراتی به عبارت دیگر بازارشناسی یعنی تحقیقات
بازاریابی و بررسیهای بازارها با توجه به تفاوت بین خواستهها و
تمایلات مشتریان و همچنین ویژگیهای فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی و... آنها، دیگر
نمیتوان تمامشان را با یک چشم نگریست و مجبوریم برای هر بازار متناسب با ویژگیها
و خصوصیات خودش عمل کنیم.به عبارتی بازارهای مختلف، نسخههای متفاوتی را
طلب میکند. این شرکتها هستند که باید خودشان را با مشتریان هماهنگ کنند و پاسخ
باب میل شان آن هم خوبتر و موثرتر از
رقبا به آنها بدهند.