برگرفته ازکتاب فروش چشمه پول ودریای ثروت

12

 سوالات مهم در کشف نیاز مشتریان چه می­باشد؟

1-مشتریان بالفعل، بالقوه، محتمل و پنهان ما چه کسانی هستند .

2-افراد در بازار به دنبال خرید چه کالا یا خدماتی هستند، یعنی موضوع خرید آنها چیست.

3-مشتریان در بازار، با چه هدف یا اهدافی کالاها را می خرند

4-چه افراد یا سازمان هایی در بازار به دنبال خرید کالاها هستند.

5-عملیات خرید مشتریان چگونه است و آنها به چه طریقی اقدام به خرید می کنند .

6-افراد چه موقع و در چه موقعیت هایی در بازار اقدام به خرید می نمایند.

7-مصرف کنندگان در بازار از کجا و کدام فروشگاهها خرید می کنند.