برگرفته ازکتاب مشتری چک سفید
چرا بعضی از بنگاهها و شرکتها پرسودتر از بعضیهای دیگر هستند؟
میدانید بین عملکرد بنگاه و شرکت و سوددهی آن رابطه علت و معلولی وجود دارد. اگر شما همان کارهایی را انجام دهید که بنگاهها و شرکتهای پرسود انجام میدهند، خیلی زود همان سودی را خواهید برد که بنگاههای پرسود میبرند. میتوان اینطور هم گفت که سوددهی قابل پیشبینی است، به شرط اینکه بتوانید سر در بیاورید که چطور، چگونه و چرا در کسب و کار و صنعت شما سود به دست میآید. شاید مهمترین عامل تعیینکننده سوددهی یک کسب و کار، کیفیت تفکر مدیریت و رهبری آن باشد. در بنگاهها و شرکتهای پرسود افراد رده بالا تماممدت روی مشتریمداری، بهرهوری، کسب نتایج و سوددهی تمرکز دارند.