برگرفته ازکتاب برند تبلیغات توزیع چشمه جوشان ثروت
پنج سطح عملکرد مدیریت زنجیره تامین چه می باشد؟
1- ترکیب شرکای زنجیره تامین:
زنجیره تامین بر اساس کارایی عوامل راهبردی و با توجه به نیازمندیهای مشتری زنجیره تامین برنامه ریزی شده است. بطوری که محدوده محصولات موجود، خدمات محصولات جدید که بخشی از مشتریان را پوشش دهد بر پایه آگاهی از محصولات نهایی در زنجیره تامین پایه ریزی می شود.
2- استقرار ارتباط های مشارکتی:
این قسمت به انواع مشارکت ها و تعاملات ضروری شرکت اشاره دارد. این عملکرد ارتباطهای زنجیره تامین را به مشارکت با عوامل خارج از شرکت گسترش می دهد. هر تغییری در زنجیره تامین باید به اطلاع شرکا برسد تا در تمام زنجیره پیاده شود.
3- طراحی زنجیره تامین برمبنای سود دهی:
مدیریت زنجیره تامین مشارکت موثر عوامل خارج از شرکت را ایجاب می کند اما ارتباط هر شرکت با شرکتهای خارج از آن بسیار مشکل زا است. در مورد شرکا دقت به مواردی همانند رقابت، انگیزه شرکا و ترکیب آنها ضروری است.
4- اطلاعات مدیریت زنجیره تامین:
نقش سیستم های اطلاعاتی در اصطلاح زنجیره تامین اهمیت خاصی دارد. این بخش نقش فناوری را در اصطلاح زنجیره تامین نشان می دهد.
5-کاهش هزینه زنجیره تامین:
اصلی ترین هدف استقرار زنجیره تامین کاهش هزینه است. این تلاشها برای راهبرد ها و سیاست های افزایش کارایی انجام می شود.