برگرفته ازکتاب برند تبلیغات توزیع چشمه جوشان ثروت

12

 مدیریت زنجیره تأمین را تعریف کنید؟

*-هماهنگی راهبردی و سیستمیک عملیات سنتی کسب و کار، تاکتیک­های موجود بین عملیات یک کسب و کار سیستماتیک با کسب و کارهای دیگر با هدف بهبود بلندمدت عملکرد هریک از بنگاه­ها و زنجیره تأمین.

*-مدیریت زنجیره تأمین به معنای هماهنگی تولید، کنترل موجودی، مکان­یابی و حمل و نقل بین اجزای زنجیره تأمین به منظور دستیابی به ترکیب بهینه­ای از پاسخگویی و کارایی برای خدمت­دهی به بازار است.

*-مجموعه ای از روشهای مورد استفاده برای یکپارچگی موثر و کارای تامین کنندگان، تولید کنندگان، انبارها  و فروشندگان به گونه ای که بمنظور حداقل کردن هزینه های سیستم و تحقق نیاز های خدمات، کالاها به تعداد صحیح در مکان مناسب و در زمان مناسب تولید و توزیع گردند.

*-مدیریت زنجیره تامین هماهنگی در تولید، موجودی، مکان یابی و حمل و نقل بین شرکت کنندگان در یک زنجیره تامین است برای دستیابی به بهترین ترکیب پاسخ گویی و کارایی برای موفقیت در بازار.

*-مدیریت زنجیره تامین تلفیقی از هنر وعلم است که روش یافتن موادخام موردنیاز شرکت ها برای تولید یا خدمت رسانی رابهبود می بخشد.