برگرفته ازکتاب مشتری چک سفید
راهکار از دیدگاههای مختلف چگونه تعریف شده است؟
1- راهکار رقابتی به دنبال متمایز کردن محصول خود به طریقی است که مشتریان برای آن ارزش قائل هستند.
2- در تدوین یک راهکار، مدیریت باید تعیین کند که کدامیک از این تمایزها یا تفاوتها، توسط مشتری ارزش داده میشود و کدامیک از این تمایزها یا تفاوتها توسط مشتری ارزش داده نمیشود و کدامیک از مشتریان برای آن ارزش قائل هستند.
3- راهکار بازاریابی باید با راهکار بازرگانی همخوانی داشته باشد. این راهکار به این سوال پاسخ میدهد که: «چرا مشتریان باید محصولات یا خدمات ما را بخرند و به سراغ محصول یا خدمات رقبا نروند؟»
4- راهکار بازاریابی، بازار هدف را تعریف نموده و مشخص میکند که محصول یا خدمات ما چگونه جایگاهیابی شده و چگونه نامگذاری تجاری خواهد شد.