برگرفته ازکتاب مشتری چک سفید
آیا هر تمایزی خود به خود برای یک بنگاه و شرکت مزیت رقابتی است؟
البته، متمایز بودن به خودی خود نه میتواند مزیت رقابتی ایجاد کند و نه میتواند موفقیت کسب و کار را تضمین کند. این تفاوت یا تمایز باید چیزی باشد که از نظر مشتریان با ارزش محسوب شود؛ مثلاً یک خودروی دوگانهسوز (هیبریدی) که هم با بنزین و هم با برق کار میکند به شکلی با سایرین متمایز است که میتواند ارزش بالاتری را برای مشتریان در زمینه صرفهجویی اقتصادی سوخت و آلودگی کمتر هوایی که از لوله اگزوز خارج میشود، ایجاد کند. اینها ارزشهایی هستند که باعث میشود بسیاری از افراد برای خرید سخاوتمندانه سرکیسه را شل کنند.