برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازار داخلی وخارجی
توسعه صادرات و ورود صحیح به بازارهای جهانی و حفظ شرایط ماندگاری در آن چگونه حاصل می شود؟
با ایجاد یک راهبرد مشخص و پایدار صادراتی که بصورت قانون غیر قابل تغییر درآمده باشد و هر کدام از دستگاههای اجرایی مرتبط با امر صادرات و همچنین اتحادیه ها و تشکلهای صادراتی و سازمانهای خدمات رسانی تجاری از قبیل بازرگانی ،اتاق بازرگانی ،بانکها ، بیمه ، حمل ونقل و . . . به وظایف خود به خوبی عمل نمایند و در جامعه نیز آمادگی فرهنگی جهت تولید بهترین کالا برای صادرات بوجود آید .