برگرفته ازکتاب مشتری چک سفید
داشتن یک فرهنگ کاری حرفهای مشتریمدار چه تاثیری برای بنگاه یا شرکت دارد؟
1- از نظر مشتری، هر کارمندی که او به آن شخص مراجعه و با او تماس برقرار میکند، در حکم خود بنگاه و شرکت است.
3- همه کارمندان اعم از اینکه در جایگاه بالا یا پایین بنگاه و شرکت و در بخشهای خط جلویی یا عقبی آن مشغول به کار باشند، همه موظفند رضایت مشتری را در صدر اولویتهای خود قرار دهند. همه آنها باید درکار خود حرفهای و توانمند باشند.
4- یک حرفهای، زیروبم کار خود را خوب میشناسد؛ و معمولا به دنبال اطلاعات کلی در زمینه آن حرفه میباشد.
5- یک حرفهای میداند که شناخت احساس مشتری، به مراتب بیشتر از شناخت ماشینآلات حرفهای اهمیت دارد.
6- یک حرفهای فراموش نمیکندکه مهارتهایش هیچ گاه کافی نیست. این رفتار و شیوه برخورد او است که تفاوت ایجاد میکند.