برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازارداخلی وخارجی

12

 

مدیریت بازاریابی راتعریف کنید؟

*-یعنی تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی، ااجرا و کنترل برنامه هایی جهت ایجاد، ارائه و حفظ فرایند داد و ستدهای سودآور با خریداران مورد نظر، به منظور دستیابی به اهداف شرکت ها.

*- مدیریت بازاریابی شامل اداره کردن تقاضاست که آن هم به نوبه خود در برگیرنده مدیریت حفظ رابطه با مشتری است.

*- اجرای وظیفه های مشخص به منظور انجام دادن داد و ستدهای مطلوب با بازارهای مورد نظر.

*-مدیریت بازاریابی عبارت است از « تجزیه و تحلیل ، طرح ریزی ، اجرا و کنترل برنامه های تعیین شده برای فراهم آوردن مبادلات مطلوب با بازارهای مورد نظر به منظور دستیابی به هدفهای شرکت » تأکید مدیریت بازاریابی بیشتر بر تعیین محصولات شرکت بر مبنای نیازها و خواسته های بازار مورد نظر و نیز استفاده از قیمت گذاری ، ارتباطات و توزیع مؤثر جهت آگاهی دادن ، ایجاد محرک و ارائه خدمت به بازار است . مدیریت بازاریابی مسئول رسیدگی به بازار و مشتری برای محصول نهایی شرکت است . مدیران تحقیقات بازاریابی ، مدیران خدمات فروش ، مدیران محصول ، معاون بازاریابی ، فروشندگان و مدیران تبلیغات ، کار رسمی بازاریابی رادرشرکت ها بر عهده دارند . هر یک از این شغلها عبارت است از تجزیه و تحلیل ، طرح ریزی و اجرای برنامه هایی که سطح مطلوبی از داد و ستدها را با بازارهای خاص فراهم می آورد .