برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازارداخلی وخارجی
تفاوت بازرگانی سنتی بابازرگانی نوین چیست؟
الگوی بازرگانی سنتی |
الگوی بازرگانی نوین |
1-تأکید بر انجام مبادله 2-توجه به خریدار یا فروشنده 3-توجه به تبلیغات 4-علاقه به یافته مخاطب جدید 5-انجام امور بازرگانی 6-معاملات حضوری 7-توجه به کیفیت فرآورده ها 8-تأکید بر انواع شایستگی ها 9-الگوبرداری مالی 10-بازارهای محدود |
1-تأکید بر روابط متقابل پایدار 2-توجه به گروه های ذینفع 3-توجه به تحقیقات 4-تلاش برای حفظ مخاطبین موجود 5-مهندسی بازرگانی و مهندسی ارزش 6-مبادلات الکترونیکی 7-توجه به کیفیت فرایندها 8-تأکید بر شایستگی ریشه ای و ممتاز 9-الگوشناسی، الگویابی و الگوسازی 10-بازارهای جهانی |