برگرفته ازکتاب کسب وکارموفق چگونه

 

مدیران بنگاه‌های اقتصادی  و شرکت‌های مشتری‌مدار باید چگونه با کارکنان خود که مؤثرترین نیروی آنها هستند عمل کنند؟

1- باید تمامی کارکنان را با فلسفه و اندیشه مشتری نوازی آشناکنند.

2- در نحوه اعمال مدیریت، پیام‌آور احساس خوش آیند و مطلوبی برای کارکنان باشند.

3- قدر و منزلت کارکنان را نزد فراد خارج از بنگاه و شرکت بالاببرند.

4- تقویت اهداف مشترک بین مدیریت،کارکنان و مشتریان را امری ضروری بدانند.

5- در کارکنان خود به‌وسیله اعطاء انواع پاداش‌های مادی و معنوی ایجاد انگیزه کنند.

6- با اعطای مسئولیت‌های متناسب با ظرفیت کارکنان (تفویض اختیار) به پرسنل نشان دهندکه برای آنها ارزش و اهمیت قائل هستند.

7- به افراد به‌طور واقعی نشان دهند، در مخاطراتی که آنان را در رویارویی با مشتری تهدید می‌کند، سهیم هستند و هیچگاه آنها را تنها نخواهندگذاشت.

8-  در بنگاه و شرکت بدون درنظرگرفتن سلسله مراتب از نظرخواهی و مشورت همه اعضا از طریق اخذ پیشنهادهای سازنده استفاده می‌کنند.

9- در بنگاه و شرکت برای استفاده بهینه از انرژی‌های بالفعل و استعدادهای بالقوه کارکنان،آنان را با زبان واحد و مشترک کیفیت،آشنانموده و با ارائه آموزش مستمر و سهیم کردن شان در سود حاصله، بهره‌وری  بنگاه و شرکت را بالا می‌برند.

10- انجام کارگروهی و ایجاد یک جو عمومی باعث می‌شودکه به‌جای استفاده ازواژه "من" ازکلمه مقدس و طلایی "ما" استفاده شود و از استعداد کارکنان با سلیقه‌های مختلف، کار مضاعف و سینرژی حاصل می‌نمایند (یعنی عایدی آن بزرگ‌تر از آن است که افراد به‌طور مستقل به تامین رضایت مشتری بپردازند).