برگرفته ازکتاب رمزموفقیت خرده فروشان مغازه داران وصاحبان فروشگاه
.
راهکارهایی که بنگاه های و شرکت های برای تعیین قیمت لحاظ می کنندتا بتوانند ،در عرصه تجاری، استراتژی برد- برد داشته باشند چه می باشد؟
1- حداکثر کردن سود:
این هدف می تواند خواه در بلند یا کوتاه مدت به کاررود.این امر لزوماً به معنی قیمت های بالاتر نیست
2- حداکثر کردن فروش کالا:
این امر دغدغهی خاطر تولیدکنندگان کالا وخدمات محسوب میشود که نیازمند این هستند که ظرفیت تولید خود را تقریباً در حد ظرفیت کامل حفظ کنند.
3- بدست آوردن سهم عمده بازار:
این هدف به نوبه خود چندین منفعت راهبردی را به دنبال دارد.
4- بازداشتن رقبا از ورود به بازار:
قیمت هایی که سود کمی به همراه دارند غالباً از ورود رقبا به بازار جلوگیری میکنند.
5- خلق ادراکی در مورد کیفیت و منحصر به فرد بودن نام تجاری:
تعدادی از افراد تصور میکنند که محصولات ارزان قیمت کالاهای بی کیفیتی بوده و محصولات گران قیمت بهترین محسوب میشوند.
6- ایجاد ازدحام در فروشگاه با کاهش قیمت اقلام پر مصرف:
این امر تحت عنوان راهکار رهبری زیان محسوب میشود و سبب میشود که مشتریان به درون فروشگاه کشیده شوند. (حراج)
7- تشویق به خریدهای آزمایشی:
این روش میتواند محصولات و خدماتی که اخیراً روانه بازار شدهاند را معرفی کرده و فروش آنها را افزایش دهد