برگرفته ازکتاب رمزموفقیت خرده فروشان مغازه داران وصاحبان فروشگاه

.

راهکارهایی که بنگاه های و شرکت های برای تعیین قیمت لحاظ می کنندتا بتوانند ،در عرصه تجاری، استرات‍‍ژی برد- برد داشته باشند چه می باشد؟

1- حداکثر کردن سود:

 این هدف می تواند خواه در بلند یا کوتاه مدت به کاررود.این امر لزوماً به معنی قیمت های بالاتر نیست

2- حداکثر کردن فروش کالا:

 این امر دغدغه­ی خاطر تولیدکنندگان کالا وخدمات محسوب می­شود که نیازمند این هستند که ظرفیت تولید خود را تقریباً در حد ظرفیت کامل حفظ کنند.

3- بدست آوردن سهم عمده بازار:

 این هدف به نوبه خود چندین منفعت راهبردی را به دنبال دارد.

4- بازداشتن رقبا از ورود به بازار:

 قیمت هایی که سود کمی به همراه دارند غالباً از ورود رقبا به بازار جلوگیری می­کنند.

5- خلق ادراکی در مورد کیفیت و منحصر به فرد بودن نام تجاری:

 تعدادی از افراد تصور می­کنند که محصولات ارزان قیمت کالاهای بی کیفیتی بوده و محصولات گران قیمت بهترین محسوب می­شوند.

6- ایجاد ازدحام در فروشگاه با کاهش قیمت اقلام پر مصرف:

 این امر تحت عنوان راهکار رهبری زیان محسوب می­شود و سبب می­شود که مشتریان به درون فروشگاه کشیده شوند. (حراج)

7- تشویق به خریدهای آزمایشی:

 این روش می­تواند محصولات و خدماتی که اخیراً روانه بازار شده­اند را معرفی کرده و فروش آنها را افزایش دهد