برگرفته ازکتاب برند تبلیغات توزیع چشمه جوشان ثروت
جهانی شدن شرکتها دارای چند بعد است هرکدام را توضیح دهید؟
جهانی شدن برای شرکت دارای دو بعد است: 1- بعد جغرافیایی 2- بعد کیفی.
1- بعد جغرافیایی جهت توصیف دامنه وسعت یافته جغرافیایی فعالیتهای شرکتها در سراسر دنیا و توسعه مکانها و توزیع تسهیلات تولید، به کار میرود.
2- زنجیرههای تأمین در حال جهانی شدن بوده و به طور همزمان با هم یکپارچه میشوند. این مسأله به بعد کیفی جهانی شدن مربوط است. علاوه بر این، امکانات بهینهسازی زنجیرههای تأمین مربوط به بعد کیفی میباشند