برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازارداخلی وخارجی
سوالات مهم در بازاریابی و کشف نیاز مشتریانچه می باشد؟
1-مصرف کنندگان اعم از مصرف کنندگان بالفعل، بالقوه، محتمل و پنهان چه کسانی هستند.
2-افراد در بازار به دنبال خرید چه کالا یا کالاهایی هستند، یعنی موضوع خرید آنها چیست.
3-مصرف کنندگان در بازار، با چه هدف یا اهدافی کالاها را می خرند.
4-چه افراد یا سازمان هایی در بازار به دنبال خرید کالاها هستند.
5-عملیات خرید مصرف کنندگان چگونه است و آنها به چه طریقی اقدام به خرید می کنند
6-افراد چه موقع و در چه موقعیت هایی در بازار اقدام به خرید می نمایند.
7-مشتریان در بازار از کجا و کدام فروشگاهها خرید می کنند