برگرفته ازکتاب بازاریابی حضور دائمی دربازارداخلی وخارجی
انواع بازار با توجه به معیارهای سه گانه چه می باشد هر کدام را توضیح دهید؟
1-بازار فعال.
2-بازار محتمل .
3-بازار بالقوه .
4-بازار پنهان
بازار فعال:
بازاریست که در آن مشتریان هم به کالا نیاز دارند، هم علاقه و هم این که قدرت خرید کالا را دارند و عملاً به خرید کالا می پردازند.
بازار محتمل:
بازاریست که در آن نیاز و علاقه وجود دارد ولی تنها مشکل موجود بر سر راه خرید کالا، نداشتن قدرت خرید افراد می باشد.
بازار بالقوه:
بازاریست که در آن افراد پول لازم را برای خرید دارند، به کالا هم نیازمند هستند ولی در آن زمان یا مکان علاقه لازم را ندارند.
بازار پنهان:
به بازاری که در آن افراد پول و علاقه لازم را برای خرید کالا دارند ولی در آن مقطع نیازی به محصول مورد نظر ما ندارند.
کلید حفظ کردن انواع بازارها:
بازار فعال که مشخصه همه چی داره.
بازار محتمل: (ل) پول نداره
بازار بالقوه: (ــه) علاقه نداره
بازار پنهان: (ن) نیاز نداره