برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

ویژگیهای کارکنان یاری دهنده دربنگاهها وشرکتها چه می باشد(ویژگی مشتری یاری)؟

1- انسان گرایی:

(لذت بردن از خدمت رسانی به انسان ها و توجه اساسی به احساسات و عواطف انسانی)

1-  گذشت و ایثار:

(منافع مشتری را به منافع خود ترجیح دادن).

2-  مهارت ارتباطی قوی:

(مهارت در دریافت پیام، مهارت در تحلیل پیام و مهارت در پاسخ دهی به پیام مشتری)

3-  قدرت ایجاد اعتماد و اطمینان:

(مهارت توان نفوذ در قلب و فکر مشتری و ایجاد احساس و هدف مشترک)

4-  صبر و متانت و تعادل در رفتار:

(صبور بودن در نوسانات و تحولات رفتاری و واکنش های مشتری و عدم غرور و تکبر در برخوردها و عدم تصمیم گیری عجولانه و مبتنی بر احساس صرف و حق دادن به طرف مقابل همانند حق دادن به خود)

1-   رازداری:

(حفظ اسرار و راز مشتری و عدم انتقال آن به دیگران)

2-   ثبات در ارزش ها و باورها:

 (باور و اعتقاد قوی به ارزش های انسانی و کمک رسانی به دیگران در شرایط بحرانی و غیر بحرانی و عدم عقب نشینی از اعتقادات و اصول ارزشی که بنای یاری به دیگران است)

8-بلند مدت نگری:

 (هوشمندی و درایت در دیدن آینده و دارا بودن چشم انداز مناسب و داشتن تفکر و نگرش استراتژیک در انجام رفتارها و فعالیت ها و اثرات آنها)

9- نگرش سیستمی:

(جامع نگری و توجه به اثرات هر تصمیم و رفتار بر روی مجموعه اجزای نظام مشتری و سعی در رعایت رویکرد و بهینه یابی و تفکر سیستمی در راه حل ها برای مشتری)