برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

1

  مدیران چه کارهایی را باید تفویض اختیار کنند؟

مدیران باید کارهایی را که بهتر ازدیگران انجام می دهند و نسبت به انجام شان  مهارت دارند تمرکزودقت کنند و خودشان آنها را انجام دهند و مابقی کارها را به دیگران واگذار نمایند . البته این احتمال نیز وجود دارد که اگر کارهایی را که آنها در آن بهترین می باشند به دیگران محول نمایند و توسط آنها نرخ ساعتی خودشان را پرداخت کنند.روش دیگری برای بیان اصل دوم این است که(( هر مسئولیتی را که دیگران قادرند با دریافت پولی کمترازنرخ ساعتی شما انجام بدهند به دیگران واگذار نمایید .)) به عنوان مثال اگر هدفشان کسب 100000 دلار درآمد درسال است هرکاری را که دیگران با دریافت کمتر از 50 دلار در ساعت انجام می دهند محول سازید تا فرصتی مناسب درانجام کارهایی پیداکنید که در ساعت 50 دلار یا حتی بیشتر مزیت و سود دارند اگر به انجام کارهایی با درآمد کمتر 50 دلار درساعت بپردازند سرمایه گذاری خوبی دروقت وانرژیی خود نداشته اند.