برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

 اصول عمومی مدیریت از نگاه مدیران بنگاه­های و شرکت­ چه می باشد؟

1- خودسازی و مدیریت بر خویشتن.

2- برنامه ریزی.

3- سازماندهی (ترکیب افراد و تخصیص منابع مالی برای انجام برنامه ها).

4- رهبری (جهت دهی به فعالیت ها و تولید انگیزه در افراد برای پیشبرد اهداف)

5- هماهنگی (برقراری تعامل سالم بین اعضاء و فعالیت ها)

6- نظارت (کنترل بر عملکردها و تطبیق آن ها با اهداف و تصمیمات)

7- تحلیل (بررسی بازخوردها پس از دریافت اطلاعات، جهت تسریع، تصحیح و بهینه سازی فعالیت ها)

8- تغییر هدف (در صورت عدم امکان دسترسی به اهداف اولیه)9- جمع بندی و نتیجه گیری.