برگرفته ازکتاب مشتری چک سفید
یک استراتژی طرحریزی شده در بنگاه اقتصادی و شرکت مشتریمدار باید چند چیز را مشخص کند؟
یک استراتژی باید سه چیز را مشخص کند:
1- چه اهدافی باید محقق گردد.
2- روی کدام صنایع، بازارها و محصولات (کالا و خدمت) باید تمرکز کرد.
3- با توجه به محیط بیرون بنگاه و شرکت (فرصت و تهدید) چگونه منابع تخصیص داده شود و چه فعالیتهایی انجام گیرد. چگونه برای بهرهبرداری از فرصتهای محیطی و مواجهه با تهدیدهای محیطی به منظور کسب یک مزیت رقابتی منابع تخصیص یابد و چه فعالیتهایی انجام گیرد.