برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازارداخلی وخارجی

 

    برای اینکه جایگاه محصول با موفقیت انجام شود باید به چند نکته دقت شود ؟

 باید به 2 نکته دقت شود:

1-      این جایگاه طوری باشد که محصولات مارا نسبت به محصولات رقیب متمایز کند : کالا ( دوام پذیری ، انطباق عملکرد ، کارایی ) – خدمات همراه ( تحویل ، نصب ،آموزش ) – کانال توزیع –  کارکنان ( پرسنل ) –تصویر ذهنی ( خدمت ، زنگ، لوگو)

2-      به مشتریان تفهیم کنیم که به اندازه توان شرکت از ما انتظار داشته باشند در واقع باید توقعات و انتظارات کمتری برای مشتریان ایجاد کنیم اما در مرحله عمل ، خواسته ها را طوری تامین کنیم که بیشتر از حد انتظار مشتری باشد .