برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازارداخلی وخارجی

 

  تحلیل محیطی یعنی چه ووظیفه مدیر بازار یابی چه می باشد؟

 عبارت است از تفسیر و تعبیر اطلاعات گردآوری شده محیطی . بازاریابان این اطلاعات را با توجه به موقعیت بنگاه و شرکت خود مورد ارزیابی قرار می دهند تا بدانند در شرایط کنونی و آینده چه تأثیری در شرکت دارند . هدف نهایی آنان تنظیم و عرضه استراتژیهای منطبق با محیط پویای بازاریابی است . اما وظیفه مدیر بازار یابی ،مدیر بازاریابی نه تنها باید محیطها را بشناسد بلکه لازم است عوامل محیطی را پیش بینی کند و خود را برای مقابله با آنها آماده سازد . مدیر مقتدر کسی است که با محیط شناسی و فرصت یابی بموقع و بجا سریعتر از دیگران نسبت به نیازها و خواسته ها و واکنش نشان دهد و محصولات و خدمات مناسب و مطلوب مردم و مصرف کنندگان را تهیه و عرضه کند .