برگرفته ازکتاب کسب وکارموفق چگونه
توقعات و انتظارات گروههای مرتبط با مدیر به شرح جدول ذیل میباشد.
شماره گروه |
نام گروه |
اهداف، انتظارات و توقعات مشروع و منطقی |
امکان تغییر و جایگزینی |
اول |
صاحبان سرمایه |
سودآوری، گسترش شرکت و افزایش سهم بازار |
بدون امکان تغییر و جابه جایی |
دوم |
کارکنان بنگاه و شرکت |
افزایش دستمزد، تأمین امنیت شغلی، خلاقیت وخود شکوفایی |
با امکان اندکی در تغییر و جایگزینی |
سوم |
مدیران بانکها ومؤسسات مالی |
اخذ سود بیشتر واطمینان از باز پرداخت به موقع وامها و اعتبارات پرداخت شده و اجرای صحیح پروژه |
با امکان تغییر وجایگزینی |
چهارم |
مسئولین سازمانهای دولتی ذیربط |
اجرای مقررات و قوانین، اخذ مالیات و عوارض بیشتر، حفظ حقوق اجتماع و مصرفکنندگان |
بدون امکان تغییر وجایگزینی |
پنجم |
مصرفکنندگان و مشتریان |
خرید کالا بهتر با قیمت ارزانتر و به آسانترین شکل ممکن و اطمینان از خدمات پس از فروش |
با امکان محدود در تغییر و جایگزینی |
ششم |
رقبای بنگاه و شرکت |
افزایش سهم بازار خود، جلب مشتریان بنگاه و شرکت، جذب افراد و کارکنان مؤثر و مفید بنگاه و شرکت |
بدون امکان تغییر و جایگزینی |
هفتم |
منابع تامین مواد و کالاهای مورد نیاز شرکت (تامینکنندگان یا عرضهکنندگان) |
فروش کالای بیشتر با قیمت بالاتر و دریافت به موقع مطالبات |
با امکان محدود در تغییر و جایگزینی |