برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازارداخلی وخارجی

12

 

نقشی که تحقیقات بازاریابی در شرکت ها دارد چه می باشد؟

اهمیتی که شرکت ها به این نقش می دهند ، متفاوت است . برخی از این شرکت ها تحقیقی را در دوره ای کوتاه انجام می دهند ،  برخی به آنها توجهی ندارند و بعضی دیگر نقش و مسئولیت گسترده ای برای آن قائلند  و به بخش بازاریابی  به منزله مرکز جمع آوری اطلاعات برای تصمیم گیری می نگرند . به این قبیل تحقیقات با این نگرش ، تحقیقات بازرایابی می گویند . آن دسته از شرکت ها یی که به نگرش بازاریابی اعتقاد دارند ، تحقیقات بازاریابی را یک تیم تحقیقاتی میدانند . این نگرش منابع و فعالیتهای شرکت را به طور انسجام یافته ای بر نیازها و خواسته های مصرف کنندگان متمرکز می کند . اهمیت فزاینده نگرش بازاریابی برنقش مهم تحقیقات بازاریابی در فرآیند مدیریت بازاریابی دلالت دارد