برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازار داخلی وخارجی

12

 

ضرورت بازاریابی در شرایط کنونی چه می باشد؟

مادامی که فاصله تولید کننده و مصرف کننده کوتاه بود، تولید کننده از نیازها، خواسته ها، سلایق، آداب و رسوم مصرف کننده آگاه بود و به بازاریابی نیازی احساس نمی شد، اما در شرایط اقتصادی کنونی که بسیاری از شرکت های بزرگ، مرزهای ملی را برای فعالیت های تجاری خود کوچک یافته اند، جهانی فکر می کنند، جهانی تولید می کنند و در سطح جهانی محصولات خود را توزیع می نمایند، فعالیت های بازاریابی گسترده ای مورد نیاز است تا کالاها از دست تولید کننده به مصرف کننده برسد. در واقع بازاریابی شامل کلیه عملیاتی است که در فاصله تولید تا مصرف باعث تسریع در جریان هدایت کالاها یا خدمات به سوی مصرف کننده می گردد