ایران ثروت

مدیریت کسب و کار

۶۰ مطلب در دی ۱۳۹۷ ثبت شده است

فروشگاه مداری باچه شاخص هایی تعیین می گردد-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب رمز موفقیت خرده فروشان مغازه داران وصاحبان فروشگاه

 فروشگاه مداری باچه شاخص هایی تعیین می گردد؟

فروشگاه مداری با شاخص هایی همچون اهداف بازار فروشگاه ، تعیین چارچوب و برنامه هایی به منظور افزایش رضایتمندی و دستیابی به اهداف بازار و تنظیم برنامه های اساسی فروشگاه بر روی ایجاد مزیت های رقابتی بادوام و با ثبات تعیین می گردد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

چارچوب فروشگاه، ترکیبی ازچه عواملی است-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب رمز موفقیت خرده فروشان مغازه داران وصاحبان فروشگاه

 چارچوب فروشگاه، ترکیبی ازچه عواملی است؟

چار چوب فروشگاه ترکیبی  از عوامل:1-    کالایی.2-    خدمات پیشنهادی.3-    سیاست قیمت گذاری کالا .4-    تبلیغات.5-      برنامه های انگیزشی  = با رویکرد فروشگاهی است که  به نمایش و طراحی ارائه کالاها و موقعیت فروشگاه می پردازد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

مدیریت فروشگاهی یعنی چه-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب رمز موفقیت خرده فروشان مغازه داران وصاحبان فروشگاه

12

 مدیریت فروشگاهی یعنی چه؟

مدیریت فروشگاهی عبارت است از میزان و فراوانی فعالیتهایی که در یک واحد فروشگاهی انجام می گیرد  به طور مثال فروشگاهها میتوانند فعالیت های خود را در خصوص استراتژی کالا ، استراتژی های انگیزشی و تشویقی ، استراتژی مالی ، استراتژی موقعیت و مکان فروشگاه ، استراتژی ارتباطالات مشتری و استراتژی  مارک تجاری تنظیم نمایند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

نگاهی به اقتصاد مقاومتی -برگرفته از تالیفات ولی اله جعفری

 

نگاهی به اقتصاد مقاومتی

 

 


 نگاهی به اقتصاد مقاومتی

سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی

در ابتدا شایسته است بدون مقدمه متن ابلاغیه با خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به روسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص ارائه گردد:

                                                  بسم‌اللّه الرحمن الرحیم

ایران اسلامی با استعدادهای سرشار معنوی و مادی و ذخائر و منابع غنی و متنوع و زیرساخت‌های گسترده و مهم‌تر از همه، برخورداری از نیروی انسانی متعهد و کارآمد و دارای عزم راسخ برای پیشرفت، اگر از الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی که همان اقتصاد مقاومتی است، پیروی کند نه تنها بر همه‌ مشکلات اقتصادی فائق می‌آید و دشمن را که با تحمیل یک جنگ اقتصادی تمام عیار در برابر این ملت بزرگ صف‌آرایی کرده، به شکست و عقب‌نشینی وا می‌دارد، بلکه خواهد توانست در جهانی که مخاطرات و بی‌اطمینانی‌های ناشی از تحولات خارج از اختیار، مانند بحران‌های مالی، اقتصادی، سیاسی و ... در آن رو به افزایش است، با حفظ دستاوردهای کشور در زمینه‌های مختلف و تداوم پیشرفت و تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسی و سند چشم‌انداز بیست ساله، اقتصاد متکی به دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون‌زا و برون‌گرا، پویا و پیشرو را محقق سازد و الگوئی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام راعینیت بخشد.
اکنون با مداقه لازم و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که در ادامه و تکمیل سیاست‌های گذشته، خصوصاً سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و با چنین نگاهی تدوین شده و راهبرد حرکت صحیح اقتصاد کشور به سوی این اهداف عالی است، ابلاغ می‌گردد.

لازم است قوای کشور بی‌درنگ و با زمان‌بندی مشخص، اقدام به اجرای آن کنند و با تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه برای عرصه‌های مختلف، زمینه و فرصت مناسب برای نقش‌آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی را در این جهاد مقدس فراهم آورند تا به فضل الهی حماسه‌ اقتصادی ملت بزرگ ایران نیز همچون حماسه سیاسی در برابر چشم جهانیان رخ نماید. از خداوند متعال توفیق همگان را در این امر مهم خواستارم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۲۹/ بهمن ماه/ ۱۳۹۲

سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی

با هدف تامین رشد پویا و بهبود شاخص های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکرد جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد درون زا، پیشرو و برون گرا ابلاغ می گردد:

1-تامین شرایط وفعال سازی کلیه امکانات ومنابع مالی وسرمایه های انسانی وعلمی کشوربه منظور توسعه کارآفرینی وبه حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تأکید بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط.
۲ - پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده‌سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقاء جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش‌بنیان در منطقه.
۳- محور قراردادن رشد بهره‌وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویتِ رقابت‌پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استانها و به کارگیری ظرفیت و قابلیت‌های متنوع در جغرافیای مزیت‌های مناطق کشور.
۴- استفاده از ظرفیت اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها در جهت افزایش تولید، اشتغال و بهره‌‌وری، کاهش شدت انرژی و ارتقاء شاخص‌های عدالت اجتماعی.
۵- سهم‌بری عادلانه عوامل در زنجیره‌ تولید تا مصرف متناسب با نقش آنها در ایجاد ارزش، بویژه با افزایش سهم سرمایه انسانی از طریق ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه.
۶- افزایش تولید داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی(بویژه در اقلام وارداتی)، و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی و ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص.
۷- تأمین امنیت غذا و درمان و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزایش کمی و کیفی تولید(مواد اولیه و کالا).
۸- مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری در تولید.
۹- اصلاح و تقویت همه‌جانبه‌ نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت بخش واقعی.
۱۰- حمایت همه جانبه‌ هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوری مثبت از طریق:
-    
تسهیل مقررات و گسترش مشوق‌های لازم.
-    
گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت و زیرساخت‌های مورد نیاز.
-    
تشویق سرمایه گذاری خارجی برای صادرات.
-    
برنامه ریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی، شکل‌دهی بازارهای جدید، و تنوع بخشی پیوند‌های اقتصادی با کشورها به ویژه با کشورهای منطقه.
-    
استفاده از ساز و کار مبادلات تهاتری برای تسهیل مبادلات در صورت نیاز.
-    
ایجاد ثبات رویه و مقررات در مورد صادرات با هدف گسترش پایدار سهم ایران در بازارهای هدف.
۱۱- توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تأمین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج.
۱۲- افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری اقتصاد کشور از طریق:
-    
توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه و جهان بویژه همسایگان.
-    
استفاده از دیپلماسی در جهت حمایت از هدف‌های اقتصادی.
-    
استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای.
۱۳- مقابله با ضربه پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از طریق:
-    
انتخاب مشتریان راهبردی.
-    
ایجاد تنوع در روش‌های فروش.
-    
مشارکت دادن بخش خصوصی در فروش.
-    
افزایش صادرات گاز.
-    
افزایش صادرات برق.
-    
افزایش صادرات پتروشیمی.
-    
افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی.
۱۴- افزایش ذخایر راهبردی نفت وگاز کشور به منظور اثرگذاری در بازار جهانی نفت و گاز و تأکید بر حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز، بویژه در میادین مشترک.
۱۵افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز، توسعه تولید کالاهای دارای بازدهی بهینه(براساس شاخص شدت مصرف انرژی) و بالا بردن صادرات برق، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی با تأکید بر برداشت صیانتی از منابع.
۱۶- صرفه جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زاید.
۱۷- اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی.
۱۸- افزایش سالانه‌ سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و گاز تا قطع وابستگی بودجه به نفت.
۱۹- شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری، ارزی و ... .
۲۰- تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به اشخاص دارای خدمات برجسته در این زمینه.
۲۱- تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن بویژه در محیط‌های علمی، آموزشی و رسانه‌ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی.
۲۲- دولت مکلف است برای تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی با هماهنگ سازی و بسیج پویای همه امکانات کشور، اقدامات زیررا معمول دارد:
-    
شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های علمی، فنی و اقتصادی برای دسترسی به توان آفندی و اقدامات مناسب.
-    
رصد برنامه‌های تحریم و افزایش هزینه برای دشمن.
-    
مدیریت مخاطرات اقتصادی از طریق تهیه طرح‌های واکنش هوشمند، فعال، سریع و به هنگام در برابر مخاطرات و اختلال‌های داخلی و خارجی.
۲۳- شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار.
۲۴- افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن.

اقتصاد مقاومتی از منظر مقام معظم رهبری

تنها راه ایستادگی در مقابل جبهه ضدبشری استکبار را استمرار تفکر «مبارزه»با این جبهه دانستند و با اشاره به لزوم توجه جدی مجلس شورای اسلامی و دولت در تدوین برنامه ششم، به سه اولویت اصلی «اقتصاد مقاومتی»، «فرهنگ انقلابی و دینی» و ادامه روند پرشتاب «پیشرفتهای علمی»، تأکید کردند: راه حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور را نمی توان در بیرون از مرزها پیدا کرد بلکه علاج واقعی مشکلات در درون کشور و تکیه بر ظرفیت ها و توانایی های داخلی است.

رهبر انقلاب اسلامی به موضوع تاکید بر « مدیریت  جهادی » در نامگذاری سال جاری اشاره و خاطر نشان کردند: مدیریت جهادی فقط شامل امور مربوط به دولت نمی شود بلکه مجلس نیز اگر وظایف تقنینی و نظارتی خود را فقط با انگیزه خدمت به مردم انجام دهند، برزگترین کار جهادی صورت گرفته است.

حضرت آیت الله خامنه ای، تنها راه حل مشکلات کشور را اقتصاد مقاومتی و پرهیز از چشم دوختن به بیرون مرزها دانستند و گفتند: من از همه کسانی که در بخش های مختلف ابتکار و حرکت دارند، دفاع صمیمانه و واقعی می کنم اما معتقدم، علاج مشکلات در درون کشور است برای حل مشکلات باید راه حل صحیح را شناخت و با دلیری و شجاعت آن را انجام داد که یک گام بلند در این عرصه اقتصاد مقاومتی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حمایت ها و ستایش های لفظی که در ماه های اخیر از اقتصاد مقاومتی شده است، تاکید کردند: برای اجرای اقتصاد مقاومتی تمجید و ستایش لفظی کافی نیست بلکه باید حرکت و اقدام کرد.

ایشان همچنین با تشکر از فعالیت های دولت و مجلس در خصوص اقتصاد مقاومتی گفتند :

مجلس باید فعالیت های انجام گرفته را در بعد تقنینی و در بعد نظارتی، پیگیری جدی کند.

ایشان تصویب قوانین مناسب برای اقتصاد مقاومتی و حذف قوانین مزاحم و یا معارض و نظارت بر عملکرد دولت را از وظایف اصلی مجلس برشمردند و افزودند: مجلس در خصوص قانونگذاری برای اقتصاد مقاومتی نمی تواند فقط متکی به طرح ها باشد بلکه دولت باید لوایح مناسب را به مجلس ارائه دهد.

مفهوم اقتصاد مقاومتی :

دراین میان، تعریف جامع و کامل از اقتصاد مقاومتی را خود رهبر فرزانه انقلاب ارائه داده اند. ایشان در دیدارهای مختلف با مردم فرمودند :

« اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید، می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد».

تعریف جدید و کامل تر :

اقتصاد مقاومتی چه هست و چه نیست؟ اولاً یک الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور ما است- این آن جنبه ی مثبت اما منحصر به کشور ما هم نیست؛ یعنی بسیاری از کشورها، امروز با توجه به این تکانه های اجتماعی و زیر و رو شدن  های اقتصادی که در این بیست سی سال گذشته اتفاق افتاده است، متناسب با شرایط خودشان به فکر یک چنین کاری افتاده اند. پس  مطلب اول اینکه این حرکتی که ما داریم انجام می دهیم، دغدغه های دیگر کشورها هم هست؛ مخصوص ما نیست.

دوّم اینکه گفتیم این اقتصاد درون زا است. درون زا است یعنی چه؟ یعنی از دل ظرفیّت های خود کشور ما و خود مردم ما می جوشد؛ رشد این نهال و این درخت، متّکی است به امکانات کشور خودمان؛ درون زا به این معنا است امّا درعین حال درون گرا نیست؛ یعنی این اقتصاد مقاومتی، به این معنا نیست که ما اقتصاد خودمان را محصور و محدود می کنیم در خود کشور؛ نه، درون زا است، امّا برون گرا است؛ با اقتصادهای جهانی تعامل دارد، با اقتصادهای کشورهای دیگر با قدرت مواجه میشود. بنابراین درون زا است، امّا درون گرانیست.

سوّم اینکه این اقتصادی که به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح می شود، مردم بنیاد است؛ یعنی بر محور دولت نیست و اقتصاد دولتی نیست، اقتصاد مردمی است؛ با اراده ی مردم، سرمایه ی مردم، حضور مردم تحقّق پیدا می کند امّا «دولتی نیست» به این معنا نیست که دولت در قبال آن مسئولیّتی ندارد؛ چرا، دولت مسئولیّت برنامه ریزی، زمینه سازی، ظرفیّت سازی، هدایت و کمک دارد. کار اقتصادی و فعّالیّت اقتصادی دستِ مردم است، مال مردم است؛ امّا دولت ـ به عنوان یک مسئول عمومی ـ نظارت می کند، هدایت می کند، کمک می کند.


چهارم، گفتیم این اقتصاد، اقتصاد دانش بنیان است یعنی از پیشرفت های علمی استفاده می کند، به پیشرفت های علمی تکیه می کند، اقتصاد را بر محور علم قرار می دهد؛ امّا معنای آن این نیست که این اقتصاد منحصر به دانشمندان است و فقط دانشمندان می توانند نقش ایفا کنند در اقتصاد مقاومتی؛ نخیر، تجربه ها و مهارت ها ـ تجربه های صاحبان صنعت، تجربه ها و مهارت های کارگرانی که دارای تجربه و مهارتند ـ می تواند اثر بگذارد و می تواند در این اقتصاد نقش ایفا کند.

پنجم، این اقتصاد، عدالت محور است؛ عدالت در این بیان و در این برنامه به معنای تقسیم فقر نیست، بلکه به معنای تولید ثروت و ثروت ملّی را افزایش دادن است.


ششم، در اینکه گفتیم اقتصاد مقاومتی بهترین راه حلّ مشکلات اقتصادی کشور است شکّی نیست امّا معنای آن این نیست که ناظر به مشکلات کنونی کشور است ـ که یک مقداری از آن مربوط به تحریم است، یک مقداری از آن مثلاً مربوط به غلط بودن فلان برنامه است ـ نه، این مال همیشه است. اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم سازی، محکم سازی پایه های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بودوبه مردم کمک می کند.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

دوازده کلید برای پیروی از پیشگامان در صنعت خود -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب رمز موفقیت خرده فروشان مغازه داران وصاحبان فروشگاه

1

 دوازده کلید برای پیروی از پیشگامان در صنعت خود ،چه می باشد؟

کلید 1- در مورد افراد و شرکت های موفق در زمینه کاری خود، هر مطلب و اطلاعاتی که می توانید پیدا کنید.

کلید 2- هر چیز و هر کاری که دیگران برای دستیابی به موفقیت انجام داده اند، الگو برداری کنید. به خاطر داشته باشید، تقلید یکی از برترین جلوه های احترام است. اگر رقبایتان، افرادی هستند که به اعتقاد شما کاری را، از هر جهت، موفق انجام می دهند، فعالیت آنها را الگوبرداری کنید و به خدمت بگیرید. یقیناً زمانی هم که شما ایده و روشی موفق ابداع کنید، آنها از شما الگوبرداری خواهند کرد.

کلید 3- به رقبای موفق خود احترام بگذارید. این مطلب از نظر روانشناسی بسیار اهمیت دارد. همواره به صورت مثبت و همراه با عبارت های تحسین کننده درباره افراد و شرکتهای برتر در صنعت خود صحبت کنید و بیاندیشید، سپس تلاش کنید راهی برای بهتر انجام دادن کارها بیابید. هرگز رقبای خود را تحقیر نکنید و آنها را خوار نشمارید. همواره درباره آنها با عبارت های احترام آمیز صحبت کنید. حس تحسین افراد موفق را در خود بیدار کنید.

کلید 4- در جستجوی فرمول و روشی برای موفقیت باشید که بتوانید آن را از صنعت یا تجارتی به صنعت یا تجارت دیگری انتقال یا تطبیق دهید.

کلید 5- در هر زمینه ای در جستجوی فضاهایی باشید که بیشترین سود از آنجا بدست  می آید. تمام تمرکز خود را معطوف به آن فضاها کنید. به محصولات یا خدماتی با ارزش افزوده بالا توجه کنید.

کلید 6- کارهایی را بیابید که صاحبان صنایع و کسب و کارهای کوچک، آنها را با موفقیت انجام می دهند و سپس احتمال انجام موفق آنها را در قالب سازمان های بزرگ و در مقیاس وسیع تر بررسی کنید. دومینو پیتزا روش ارسال سریع را انتخاب کرد و سپس آن را در هزاران شعبه به اجرا گذاشت. بیشتر شرکت های موفق، روشی را از صنعتی انتخاب کرده و به صنعت خودشان می برند و سپس نمونه های زیادی از آن تکثیر یا تکرار می کند.

کلید 7- مشخص کنید که شرکت های غول پیکر و عظیم چه محصولی تولید می کنند و چه کاری انجام می دهند، سپس مشابه و جایگزین آن محصول را با قیمتی کمتر به مشتریان ارایه کنید. شرکت های بزرگ معمولاً هزینه های عمومی و جانبی زیادی دارند. بسیاری مواقع، به سادگی می توانید بررسی کنید که آنها چه چیز تولید می کنند و سپس محصول یا خدماتی با کیفیت مشابه یا بهتر از آن را به بهای تمام شده پایین تر تهیه کنید و آن را در سطح محدودتری به فروش برسانید.

کلید 8- در جستجوی فضاهایی باشید که بتوانید با استفاده از انعطاف پذیری و سرعت بیشتر، محصولات و خدماتی را بهتر و سریعتر از شرکت های بزرگ آن صنعت ارایه کنید. یکی از بزرگترین مزایای شرکت های کوچکتر، قابلیت جابجایی سریعتر و ساده تر است. می توانید خدمات شخصی بیشتری ارایه کنید. می توانید به مشتریان خود، به طور فردی توجه بیشتری نمایید. این مطلب باعث ایجاد ارزشی واقعی می شود که افراد را راغب می کند تا برای آن پول بپردازند.

کلید 9-  پر فروش ترین محصولات را در زمینه کاری خود بیابید و به دنبال راهی برای بهبود و بالا بردن کیفیت آنها باشید. شما برای شروع راه موفقیت در تجارت، نیاز به محصول یا خدماتی دارید که فقط 10 درصد بهتر از انواع مشابه باشد.

کلید 10- همواره از پیشگامان پیروی کنید. هیچگاه ابتدا به ساکن، محصول یا خدماتی جدید و ناشناخته ارایه نکنید. اجازه دهید شرکت های بزرگ از طریق آزمون و خطا به جای شما، فرآیند را طی کنند. ریسک را به آنها واگذار کنید. شرکت های عظیم، برخلاف شرکت های کوچک، می توانند ریسک بیشتری را برای محصولات یا خدمات جدید تقبل کنند. هنگامی که موفقیت تجاری محصول یا خدماتی اثبات شد، سپس وارد بازار شوید و سعی در بهبود و اصلاح آن کنید.

کلید 11- به خاطر داشته باشید که هیچ کس نمی تواند یک ایده خوب تجاری را به نام خود ثبت کند. نبوغ را از دیگران اجاره کنید. هر زمان متوجه شدید که فردی ایده خوب تجاری دارد، آن را بگیرید و فرار کنید!. خیلی مواقع، فردی که ایده ای را از شخص دیگری می گیرد و با آن پیش می رود، بسیار بهتر از فردی که ایده به ذهن او رسیده بود، عمل می کند.

کلید 12- شما با بررسی سایر شرکت ها و خصوصاً شرکت های رقیب و سپس با درک و اجرای روش های مطمئن موفقیت آنها می توانید به اوج برسید و در آنجا ماندگار شوید. هیچگاه یادگیری و استفاده از روش های موفق در هیچ زمینه ای را متوقف نکنید. از متخصصان و افراد موفق بیاموزید، و سپس تا زمانی که به نتایج مشابه آنها دست نیافته اید، کاری را که آنها می کنند بارها و بارها تکرار کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

فروش را در قالب یک مثال -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب رمز موفقیت خرده فروشان مغازه داران وصاجبان فروشگاه

فروش را در قالب یک مثال توضیح دهید؟

اگر کوه یخی را درنظر بگیریم تنها قسمت کوچکی از قله آن، بیرون از آب قرار گرفته و بقیه درون آب می باشد، فرایند فروش در قله بوده و به راحتی می توان تأثیرات آن را مشاهده نمود. حال اینکه، در قسمت های دیگر این کوه، فرایندهایی قرار گرفته اند که به راحتی دیده نمی شوند، مانند؛ بازار، بازاریابی، بازارشناسی، ارتباطات، تبلیغات،قیمت گذاری، بسته بندی و غیره. به عبارتی، عملیات فروش، حاصل تعامل و عملکرد زنجیرۀ فوق می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

ضوابط و شرایط کلی موفقیت در امور فروشگاهی -برگرفته از تالیفات ولی اله جعفری

برگرفته از کتاب رمز موفقیت خرده فروشان مغازه داران وصاحبان فروشگاه

 ضوابط و شرایط کلی موفقیت در امور فروشگاهی چه می باشد؟

1-   شناسایی دقیق مشتریان و نیازها و توانایی ها و مشکلات آنان.

2-   انتخاب درست و جانمایی محل فروشگاه.

3-   تامین تدارکات کالاهای منطبق با نیاز و با کیفیت مورد قبول مشتری.

4- انتخاب مدیر و مسئول فروشگاه با توجه به تحصیلات، تجربه، تخصص، مشتری مداری و...

5-بررسی تصویر و ذهنیت فروشگاه و فروشندگان و کالاهای عرضه شده نزد مشتریان .

6- نوآوری و خلاقیت و تغییرپذیری.

7- مشارکت فکری با کارکنان، مشتریان و تامین کنندگان.

8-تفویض اختیار به کارکنان و فروشندگان (قدرت انعطاف).

9- ترکیب عمده فروشی و خرده فروشی.

10- پرداخت سریع به تامین کنندگان.

11- برنامه های انگیزشی (تخفیف های فصلی- تخفیف بر حسب روزها و اعیاد و مناسبت ها).

12- اعطای جایزه و هدیه بر حسب حجم خرید به مشتریان.

13- زیباسازی و نظافت و جاذبه های محیطی.

14- معرفی محصولات جدید و نوظهور.

15- بزرگی و جذابیت ویترین ها و محل های عرضه و نمایش.

15- تخفیف در روزها و ساعات کم تردد.

16- قرعه کشی و اعطای جایزه از موجودی فروشگاه.

17- کاهش مداوم قیمت ها.

18- قبول مرجوعی بی قید و شرط.

19- القای احساس راحتی به مشتری در معاینه و لمس کالاها.

20- تعبیه محلی برای نگه داری کودکان .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

صاحبان فروشگاه ها باچند گروه ازمشتریان درارتباط هستند-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب رمز موفقیت خرده فروشان مغازه داران وصاحبان فروشگاه

 مغازه داران وصاحبان فروشگاه ها باچند گروه ازمشتریان ازنظر رفتاری وشخصیتی درارتباط هستند؟

آنان با گروههای از:

الف: 1- مشتریان فعلی2- مشتریان از دست رفته 3- مشتریان بالقوه.

ب:1-مشتریان اصلی2-مشتریان مشابه 3-مشتریان متفاوت.

ج: 1-مشتریان داخلی 2- مشتریان خارجی.

د:  1- مشتریان پرارزش(پرمایه وسرمایه دار) 2- مشتریان کم ارزش(کم مایه وپائین تر ازمتوسط) .

و:1- تقسیم­بندی به روش جغرافیایی2- روش روان شناختی: که در آن، شناسایی طرز فکر و رفتار مشتری و تاثیرات متقابل مشتریان مدنظر قرار می گیرد. در این نگرش، چهار نوع مشتری، شناسایی می شود 1- مشتریان وفادار.2-  مشتریان به نسبت وفادار.3-  مشتریان بی وفا4-  مشتریان وفادار رقیب .

ی:1- مشتریان وفادار 2- مشتریان ناچار 3- مشتریان بی میل4-مشتریان غیر کاربران

ازنظر رضایتمندی به:

1- مشتری راضی2-مشتری شاد 3- مشتری ناراضی.4-مشتری به وجدآمده(شیفته).5- مشتری خشمگین.

ازنظررفتاری به:

1- مشتریان پر حرف 2 - مشتریان عصبانی3 مشتریان عجولت4 مشتریان پر حوصله 5 مشتریان از خود راضی 6 مشتریان کم ادب 7 مشتریان معمولی.

از نظر ارتباطی:

الف-1 - مشتریان بیش از حد وفادار  2- مشتریان بی وفا یا روی گردان از بنگاه 3- مشتریان شبه وفادار4- مشتریان ضد وفادار یا مشتریان ناآرام 5 - مشتریان خرابکار.

 ب:1-گرو ه تحلیلگرها 2- بیانگرها. 3-صمیمی ها4- سلطه جوها.

از نظر رضایت مندی ورفتاری به:

 1- خوشحال،قانع وخرسند.2-همه چیز دان :(عقل کل)3-مغرور وعجول.4-وسواسو ایرادگیر.  5-عصبی و مضطرب.6-خجالتی ونگران.

از نظر سبک یادگیری به:

 1- شنیداری     2- دیداری     3- جنبشی-بساوایی

ازنظر ویژگیهای زبان بدن و رفتاربه:

1-سلطه گر    2- قاطع   3- سلطه پذیر.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

تفاوت ماهیت خرید در گذشته و حال -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب رمزموفقیت خرده فروشان مغازه داران وصاحبان فروشگاه

 تفاوت ماهیت خرید در گذشته و حال چه می باشد؟

تا چند دهه پیش، خرید کردن، یک امری اجبارو کسل کننده تلقی می شد زیرا مشتری هنگامی می توانست از یک فروشگاه دیدار کند که قصد خرید کالا یا کالاهایی را داشته باشد. همچنین در فرایند خرید، مشتری نسبت به فروشنده در موضعی ضعیف و مغلوب قرار می گرفت. زیرا تعداد مشتریان، زیاد و عرضه کنندگان اندک بود. از طرفی کالا، نه تنها به مشتری، نمایش داده نمی شد بلکه در تبلیغات نیز جایگاهی نداشت. بنابراین هم در فروش و هم در خرید کالا، زمان زیادی صرف می شد. اما در دنیای مدرن امروز با افزایش سطح توقع و تغییر الگوی مصرف مشتریان، رشد روز افزون تعداد فروشگاه های متنوع (و در اندازه های مختلف)، تجهیز فروشگاه ها و مراکز خرید به وسایل تأمین آسایش مشتری، بکارگیری امکانات الکترونیکی و ساده سازی خرید، استقرار اماکن رفاهی برای خانواده ها، اطلاع رسانی قوی و تبلیغات وسیع و جذاب رسانه ای، تغییر دیدگاه نسبت به مشتری و ذینفع دانستن وی در رابطه ای برد- برد، تکریم مشتری و مدیریت زمان برای ایشان، قیمت گذاری رقابتی محصولات به دلیل سیاست کمینه کردن حاشیه سود بنگاه های تولیدی و عرضه کنندگان خرده فروش...، ماهیت خرید، نه تنها عملی خسته کننده قلمداد نمی شود، بلکه یک امر لذت بخش به شمار می رود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

منظور از هر راسته از بازار یعنی چه-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب رمز موفقیت خرده فروشان مغازه داران وصاحبان فروشگاه

1

در بازارهای سنتی ایران منظور از هر راسته از بازار یعنی چه؟

در بازارهای سنتی ایران، هر راسته، مختص یک صنف از اصناف متعدد بازار است و امکان مقایسه محصولی خاص تحت کیفیت و قیمت متفاوت را ایجاد می نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری