برگرفته ازکتاب رمز موفقیت خرده فروشان مغازه داران وصاحبان فروشگاه

1

 دوازده کلید برای پیروی از پیشگامان در صنعت خود ،چه می باشد؟

کلید 1- در مورد افراد و شرکت های موفق در زمینه کاری خود، هر مطلب و اطلاعاتی که می توانید پیدا کنید.

کلید 2- هر چیز و هر کاری که دیگران برای دستیابی به موفقیت انجام داده اند، الگو برداری کنید. به خاطر داشته باشید، تقلید یکی از برترین جلوه های احترام است. اگر رقبایتان، افرادی هستند که به اعتقاد شما کاری را، از هر جهت، موفق انجام می دهند، فعالیت آنها را الگوبرداری کنید و به خدمت بگیرید. یقیناً زمانی هم که شما ایده و روشی موفق ابداع کنید، آنها از شما الگوبرداری خواهند کرد.

کلید 3- به رقبای موفق خود احترام بگذارید. این مطلب از نظر روانشناسی بسیار اهمیت دارد. همواره به صورت مثبت و همراه با عبارت های تحسین کننده درباره افراد و شرکتهای برتر در صنعت خود صحبت کنید و بیاندیشید، سپس تلاش کنید راهی برای بهتر انجام دادن کارها بیابید. هرگز رقبای خود را تحقیر نکنید و آنها را خوار نشمارید. همواره درباره آنها با عبارت های احترام آمیز صحبت کنید. حس تحسین افراد موفق را در خود بیدار کنید.

کلید 4- در جستجوی فرمول و روشی برای موفقیت باشید که بتوانید آن را از صنعت یا تجارتی به صنعت یا تجارت دیگری انتقال یا تطبیق دهید.

کلید 5- در هر زمینه ای در جستجوی فضاهایی باشید که بیشترین سود از آنجا بدست  می آید. تمام تمرکز خود را معطوف به آن فضاها کنید. به محصولات یا خدماتی با ارزش افزوده بالا توجه کنید.

کلید 6- کارهایی را بیابید که صاحبان صنایع و کسب و کارهای کوچک، آنها را با موفقیت انجام می دهند و سپس احتمال انجام موفق آنها را در قالب سازمان های بزرگ و در مقیاس وسیع تر بررسی کنید. دومینو پیتزا روش ارسال سریع را انتخاب کرد و سپس آن را در هزاران شعبه به اجرا گذاشت. بیشتر شرکت های موفق، روشی را از صنعتی انتخاب کرده و به صنعت خودشان می برند و سپس نمونه های زیادی از آن تکثیر یا تکرار می کند.

کلید 7- مشخص کنید که شرکت های غول پیکر و عظیم چه محصولی تولید می کنند و چه کاری انجام می دهند، سپس مشابه و جایگزین آن محصول را با قیمتی کمتر به مشتریان ارایه کنید. شرکت های بزرگ معمولاً هزینه های عمومی و جانبی زیادی دارند. بسیاری مواقع، به سادگی می توانید بررسی کنید که آنها چه چیز تولید می کنند و سپس محصول یا خدماتی با کیفیت مشابه یا بهتر از آن را به بهای تمام شده پایین تر تهیه کنید و آن را در سطح محدودتری به فروش برسانید.

کلید 8- در جستجوی فضاهایی باشید که بتوانید با استفاده از انعطاف پذیری و سرعت بیشتر، محصولات و خدماتی را بهتر و سریعتر از شرکت های بزرگ آن صنعت ارایه کنید. یکی از بزرگترین مزایای شرکت های کوچکتر، قابلیت جابجایی سریعتر و ساده تر است. می توانید خدمات شخصی بیشتری ارایه کنید. می توانید به مشتریان خود، به طور فردی توجه بیشتری نمایید. این مطلب باعث ایجاد ارزشی واقعی می شود که افراد را راغب می کند تا برای آن پول بپردازند.

کلید 9-  پر فروش ترین محصولات را در زمینه کاری خود بیابید و به دنبال راهی برای بهبود و بالا بردن کیفیت آنها باشید. شما برای شروع راه موفقیت در تجارت، نیاز به محصول یا خدماتی دارید که فقط 10 درصد بهتر از انواع مشابه باشد.

کلید 10- همواره از پیشگامان پیروی کنید. هیچگاه ابتدا به ساکن، محصول یا خدماتی جدید و ناشناخته ارایه نکنید. اجازه دهید شرکت های بزرگ از طریق آزمون و خطا به جای شما، فرآیند را طی کنند. ریسک را به آنها واگذار کنید. شرکت های عظیم، برخلاف شرکت های کوچک، می توانند ریسک بیشتری را برای محصولات یا خدمات جدید تقبل کنند. هنگامی که موفقیت تجاری محصول یا خدماتی اثبات شد، سپس وارد بازار شوید و سعی در بهبود و اصلاح آن کنید.

کلید 11- به خاطر داشته باشید که هیچ کس نمی تواند یک ایده خوب تجاری را به نام خود ثبت کند. نبوغ را از دیگران اجاره کنید. هر زمان متوجه شدید که فردی ایده خوب تجاری دارد، آن را بگیرید و فرار کنید!. خیلی مواقع، فردی که ایده ای را از شخص دیگری می گیرد و با آن پیش می رود، بسیار بهتر از فردی که ایده به ذهن او رسیده بود، عمل می کند.

کلید 12- شما با بررسی سایر شرکت ها و خصوصاً شرکت های رقیب و سپس با درک و اجرای روش های مطمئن موفقیت آنها می توانید به اوج برسید و در آنجا ماندگار شوید. هیچگاه یادگیری و استفاده از روش های موفق در هیچ زمینه ای را متوقف نکنید. از متخصصان و افراد موفق بیاموزید، و سپس تا زمانی که به نتایج مشابه آنها دست نیافته اید، کاری را که آنها می کنند بارها و بارها تکرار کنید.