ایران ثروت

مدیریت کسب و کار

۱۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

اهداف تبلیغات دارای چند وجه می باشد-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته از کتاب برند تبلیغات توزیع چشمه جوشان ثروت

1

اهداف تبلیغات دارای چند وجه می باشدهر کدام را توضیح دهید؟

سه وجه :الف- اهداف با تمرکز بر مشتری ب- اهداف با تمرکز بر بازار ج- اهداف با تمرکز بر نتیجه

الف- از نظر تمرکز بر مشتری سه نوع هدف متصور است:

1- شکل دهی به برداشت های مشتری با استفاده از کلام و تصویر و تکنیک ها مانند ایجاد علاقه یا ترجیح نسبت به یک مارک یا برند .

2- دستکاری در ادراکات مشتری با استفاده از اصول روان شناسی مانند تفسیرهای جدیدی که مخاطبین ممکن است تحت تاثیر پیام هایی که به آن ها برسند.

3- هدایت رفتارهای خاصی مانند تغییر رفتارها در نتیجه تغییر باورها و تغییر الگوی مصرف

ب- از نظر تمرکز بر بازار، اهداف زیر را می توان بر شمرد:

1- معرفی محصول جدید2- ایجاد اعتبار و شهرت برای بنگاه 3- شکل دادن و ایجاد تقاضای اولیه

4- تثبیت تقاضا در بازارهای فعلی 5- بی اثر کردن تبلیغات رقبا6- ایجاد تحرک و انگیزه در فروشندگان و عوامل توزیع 7- افزایش مصرف کالا8- یادآوری به مشتریان قدیمی 9- دستیابی به اهداف فروش و سهم بازار بیشتر

ج- از نظر تمرکز بر نتیجه می توان دو گروه هدف های زیر را برشمرد:

1- اهداف ارتباطی 2- اهداف بازرگانی .

1-ج- در تعقیب اهداف ارتباطی، عملیاتی مانند آگهی های معرفی کننده و عملیات ترغیبی انجام می شود. به این ترتیب مشتری احتمالی ناآگاه، به آگاهی می رسد با صفات محصول آشنا می شود، آدرس محل های فروش و نمایندگان توزیع در اختیار او قرار می گیرد.

2-ج- و در تعقیب اهداف بازرگانی، پیام های متقاعد کننده  ارسال می شود، روی تفاوت ها و تمایزها بحث می شود، از مشتری دعوت به خرید می شود و خلاصه زمینه برای تصمیم گیری نهایی نسبت به خرید آماده می گردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

مراحل اساسی در برنامه ریزی تبلیغاتی -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب برند تبلیغات توزیع چشمه جوشان ثروت

 مراحل اساسی در برنامه ریزی تبلیغاتی چه می باشد؟

1- شناخت کامل کالا، مشخصات و کیفیت آن و آگاهی از مشخصات کالاهای رقیب و جانشین

2- شناخت کامل مشتری، سلیقه، نیاز، درآمد و شرایط خاص او.

3-شناخت افرادی که در مورد خرید یک کالا تصمیم می گیرند، خواه شخصاً مصرف کننده آن کالا باشند یا نباشند

4- شناخت گروه های مرجع ، گروه های مرجع، گروه هایی هستند که رفتار آن ها برای بقیه اعضای جامعه الگو و سرمشق است و افراد دیگر از آن ها تقلید می کنند، مانند رئیس اداره در برابر کارمندان، معلم و مربی در برابر آموزش گیرندگان، افراد مرفه و ثروتمند در برابر افراد طبقه متوسط.

5- شناسایی مشتریان بالقوه؛ یعنی کسانی که به کالای مورد نظر نیاز دارند و دارای قدرت پرداخت نیز هستند.

6- شناسایی روش های ایجاد انگیزه در مشتریان بالقوه به قصد ترغیب آنان به خرید و تبدیل آن ها به مشتری بالفعل.

7- محاسبه و تخمین مقدار فروش در سال با دوره آینده.

8- برآورد بودجه تبلیغاتی؛ یعنی رقمی که اگر برای تبلیغات و اطلاع رسانی و برنامه های روابط عمومی و ترویج به نحو صحیح و موثر هزینه می شود، می توان نسبت به تحقق فروش تا حد پیش بینی شده یا هر هدف دیگری امیدوار بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

گروه های مرجع برای ایجاد انگیزه در مشتریان چه کسانی هستند-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب برند تبلیغیات توزیع چشمه جوشان ثروت

گروه های مرجع برای ایجاد انگیزه در مشتریان چه کسانی هستند؟

گروه های مرجع افراد یا گروه هایی هستند که:

1- رفتار آنان برای بقیه افراد جامعه الگو و سرمشق است.

2- از موقعیت اداری، مالی، تجاری و اجتماعی بالایی برخوردارند.

3- ریسک پذیر و تنوع طلب هستند.

4- معمولاً جوان و تحصیل کرده هستند.

5- در مناطق خاص و مرفه نشین سکونت دارند.این افراد با مصرف یک کالا و نمایش دادن آن باعث تحریک حس رقابت، چشم و هم چشمی، مد گرایی و بالاخره حسادت دیگران می شوند و مصرف کالا از این لایه اجتماعی به لایه های پایین تر کشیده می شود. مثلاً: ارائه و نمایش لباس های دوخته شده و گران قیمت در بوتیک های لوکس مناطق مرفه نشین.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

واکنش رفتاری خریداران احتمالی در قبال تبلیغات-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب برند تبلیغات توزیع چشمه جوشان ثروت

 واکنش رفتاری خریداران احتمالی در قبال تبلیغات چه می باشد؟

واکنش رفتاری خریداران احتمالی در قبال تبلیغات، شش انتخاب مهم خواهد بود:

1-   انتخاب کالا.

2- انتخاب نام تجاری مورد اعتماد (برند).

3- انتخاب فروشگاه یا فروشنده.

4- انتخاب زمان خرید.

5- انتخاب مکان خرید.

6- انتخاب مبلغ خرید و نحوه پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

منظورازدرک پیام چه می باشد-برگرفته از تالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب برند تبلیغات توزیع چشمه جوشان ثروت

12

 منظورازدرک پیام چه می باشد؟

درک پیام به معنی ترجمه و تفسیر و تفهیم پیام است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

منظور از دریافت پیام یعنی چه-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب برند تبلیغات توزیع چشمه چوشان ثروت

1

 منظور از دریافت پیام یعنی چه؟

1-رسانه مورد نظر در دسترس و فعال باشد.

2-مخاطب مورد نظر در معرض دریافت پیام باشد.

3-مخاطب مورد نظر به پیامی که از رسانه پخش می شود، توجه کند.

4-حواس پنج گانه مخاطب می تواند پیام را دریافت کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

مهمترین بحث در مورد تبلیغات چه می باشد-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب برند تبلیغات توزیع چشمه چوشان ثروت

 مهمترین بحث در مورد تبلیغات چه می باشد؟

این است که قبل از هر چیز مخاطب آن شناخته شود و معلوم باشد که چه پیامی را با چه هدفی برای کدام مخاطب ارسال می شود. بدیهی است پس از شناسایی و هدف گیری مخاطب باید رسانه را انتخاب کرد و منطقاً هر شعار و هر پیامی را نیز توسط هر رسانه ای نمی توان ارسال کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

رسانه های ارتباطی شامل چه رسانه هایی می باشد-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب برندتبلیغات توزیع چشمه جوشان ثروت

 رسانه های ارتباطی شامل چه رسانه هایی می باشد؟

1- رسانه های الکترونیک مانند رادیو، تلویزیون، اینترنت و گوشی موبایل .

2- رسانه های چاپی مانند روزنامه ها، مجله ها، سالنامه ها.

3- رسانه های محیطی مانند تابلوهای کنار جاده شهری و برون شهری.

4- تابلوهای سر در مغازه ها، تابلوهای روی ساختمان ها، بالن ها و احجام هوایی .

5- محیط های نمایشگاهی .

6- رسانه های داخل محل های فروش مانند تابلوهای آویز سقفی، تابلوهای نصبی روی کتیبه ها.

7- وسایل نقلیه و متروها.

8- اوراق چاپی توزیعی مانند آفیش، تراکت، بروشور.

9- هدایای تبلیغاتی0

10- مراسم و رویدادهای ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و یاخیریه.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

پیامهای تبلیغاتی از نظر محتوی به چند گروه تقسیم می شود -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب برندتبلیغات توزیع چشمه جوشان ثروت

 پیامهای تبلیغاتی از نظر محتوی به چند گروه تقسیم می شود هرکدام را توضیح دهید؟

به چهار گروه:

1- پیام های معرفی کننده یا آگاه کننده :

هدف از ارسال این گونه پیام ها، معرفی محصول جدید، ورود به بازارهای تازه، اعلام مصارف جدید، مقابله با شایعه ها، تغییر قیمت، ایجاد یک تصویر ذهنی مناسب از بنگاه اقتصادی یا محصول یا خدمت، رفع نگرانی های مصرف کننده، اعلام شرح خدمات، اعلام نحوه کار کالا یا دستگاه و بالاخره خنثی کردن تبلیغات رقباست.

2- پیام های متقاعد کننده:

هدف از ارسال این گونه پیام ها، متقاعد کردن، قبولاندن و مجاب کردن مشتری به انتخاب کالا یا بنگاه یا مارک است. این پیام ها معمولاً در دوره رشد و یا بلوغ منحنی عمر محصول و در شرایط رقابتی ارسال می شوند و تاکید آن ها بر ویژگی ها، مزایا و منافع کالا برای مشتری می باشد.

3- پیام های تکرار کننده به یادآور:

هدف از این پیام ها، یادآوری به مشتریان گذشته و جلب وفاداری آن ها و تثبیت موقعیت محصول در بازار است. این پیام ها در دوره بلوغ ارسال می شوند.

4- پیام های چالشی:

هدف از این پیام ها با ایجاد سئوال یا چالش در ذهن مشتری، قبل از عرضه در بازار و یا همزمان با آن است. بدین ترتیب که با ایجاد سئوال یا چالش در ذهن مشتری، از تکرار تبلیغات و هزینه های بیشتر جلوگیری می شود. این پیام ها اثرگذاری ارتباطی قابل توجهی دارند و مخاطب تا مدت ها کالا یا خدمت مورد بحث را (پس از شناسایی) فراموش نخواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

تبلیغات چه رابطه ای با ارتباطات دارد-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب برند تبلیغات توزیع چشمه جوشان ثروت

12

 تبلیغات چه رابطه ای با ارتباطات دارد؟

تبلیغات یک فعالیت ارتباطی است و ارتباط یعنی پیام دادن و جواب گرفتن.پس تبلیغ یک فعالیت ارتباطی است. در تبلیغات، کوشش ما در شناسایی، تماس گرفتن، پیام دادن، جواب شنیدن و تعامل با مخاطب است. بنابراین تبلیغات از تمام ساز و کارهای ارتباطی پیروی می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری