برگرفته ازکتاب مشتری چک سفید
بنگاه اقتصادی و شرکت مشتریمدار چه زمانی میتواند به مشتری نه بگوید؟
1- اگر نمیتواند مشتری را قانع و راضی کند باید به روشنی برایش توضیح دهد که چرا این کار از عهدهاش برنمیآید.
2- به نگرانی اوگوش فرا دهد و نشان دهد که متوجه منظورش شده است.
3- همکارانش را سرزنش نکند.
4- گزینههای مختلفی پیشنهاد کند.
5- بگوید چه گامهایی را من برمیدارم و چه گامهایی را او باید بردارد.
6- راههایی برای جلوگیری از تکرار مجدد مشکل در آینده پیشنهاد کند و بار دیگر از تمایل بنگاه و شرکتش برای خدماتدهی به مشتری به او اطمینانخاطر دهد.
7- به یاد داشته باشد من نمیتوانم بر همه آنها پیروز شوم. گاهی باید تصمیم گرفت تسلیم شوم و رهایش کنم.