برگرفته ازکتاب مشتری چک سفید
چرا بنگاههای اقتصادی و شرکتهای مشتریمدار نباید در فضای کسب و کار، مشتری ناراضی داشته باشند؟
در فضای کسب وکار، چیزی به نام کم و مقدار کم نداریم. میدانید بعضی چیزها کمش هم زیاد است؛ مثل دشمن، آتش، خواب، ویروس، دشمن کمش هم زیاد است. هزار دوست کم است یک دشمن بسیار؛ چرا، چون دوست میخوابد، ولی دشمن بیدار است. آتش کمش هم زیاد است، یک مشتری ناراضی مانند جرقهای است که میتواند آتشسوزی مهیبی را به راه بیندازد؛ یعنی با تبلیغات منفی بر علیه شما در افکار عمومی همانند آتش کسب و کارتان را نابود کند و کاسبی را برای شما سخت کند.