برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

1

 تعدادی از دزدان وقت و دزدی وقت برای مدیران و کارکنان در بنگاه­ها و شرکت­ها چه می­باشد؟

1- عادات غلط2- بی نظمی3- بی برنامگی4- خواب زیاد5- مکالمات اضافی و غیر مفید و پر حرفی6- سؤالات بی جا7- عدم واگذاری امور به دیگران8- عدم مشورت با افراد خبره9- تلفن، موبایل، رادیو، تلویزیون10- شرکت در جلسات اضافی و مباحث غیر ضروری و بعضاً مفسد11- دیدارهای بدون برنامه ی قبلی و مراجعات نابهنگام12- پرداختن به اهداف جزئی و غیر مهم13- عدم اولویت بندی کارها14- دیر آمدن و زود رفتن15- طول دادن مکالمات و زمان صرف غذا16- گفتگوهای خصوصی و دوستانه17- مطالعه ی کتب و مجلات غیر مفید18- وسواس و تکرار کارها19- عدم دقت در انتخاب ابزار کارآمد برای رسیدن به اهداف20- انتخاب راه های دور و نامناسب برای رسیدن به اهداف21- رفت و آمدهای غیر مفید22- تسویف (کارها را به فردا انداختن)23- بیش از حد در خانه ماندن24- تنبلی و بی حوصلگی25- شتابزدگی و دیر جنبیدن26- رفاه زدگی آلاینده27- دخالت های غیر لازم در کار دیگران28- دغدغه ها و مشغولیت های ذهنی، خستگی، و خواطر منفی29- بی ارادگی و سستی در تصمیم گیری30- نا آشنایی و بی اعتمادی به توانایی های خویش31- ضعف اراده و انگیزه32- سلام و تعارف بیش از حد با سایرین در برخوردهای شخصی و رودربایستی داشتن با دیگران33- اوقات انتظار کشیدن34- تعارض35- همیشه در دسترس بودن36- تردید و شک37- ترس و محافظه کاری38- افراط کاری39- وسایل را جای خود نگذاشتن40- بر عهده گرفتن کاری بدون تخصص