برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازارداخلی وخارجی

12

 

 عوامل که در جایگاه یابی محصول اثر دارندچه می باشد؟

با توجه به تمام عوامل که در جایگاه یابی محصول اثر دارندمثل ( شهرت شرکت – رقابت – بازار هدف – محیط بازاریابی )همچنین باید روی عواملی تاکید کرد که از نظر مشتری اهمیت خاصی دارد – یعنی زمانی که مشتری تصمیم می گیرد محصولی را خریداری کند  آنهامعمولا چه عواملی را مورد توجه قرار می دهند

حالا برای اینکه بتوانیم بهترین جایگاه برای محصولاتمان در بازاری ایجاد کنیم باید 1- تاکید روی عواملی که مشتری به آنها اهمیت می دهد 2- قضاوت مشتری در مورد محصولات رقیب 3- بررسی عقیده مشتری در مورد محصولات خودمان  متمرکز شویم