برگرفته ازکتاب بازاریابی حضوردائمی دربازارداخلی وخارجی

12

 

مزیت بازاریابی تفکیکی در مقایسه با بازاریابی یکسان چه می باشد؟

الف-   شرکت محصولاتش را به طور اثر بخش تری به بازار ارائه می کند و خواسته و نیاز مشتری را بهتر تامین میکند .

ب-    کانال های توزیع و تبلیغاتش فقط متناسب با مشتریانی که می تواند بهتر به آنها سرویس بدهد ( انتخاب / و طراحی می شود)

ج-    اگر خرده بازارها درست انتخاب شده باشند و شرکت  آمیخته بازار یابی را با آن خرده بازارها هماهنگ کند موفقعیت بیتشتری بدست می آورد  و سود آورتر خواهد بود

مثل جنرال موتورز،اتومبیل بر اساس ( سن ، و در آمد مشتریان )

3-    بازاریابی تمرکزی :

          زمانیکه شرکت با محدودیت منابع روبروی می شود از بازاریابی تمرکزی استفاده میکند . در اینجا شرکت به جای اینکه سهم کوچکی از یک بازار بزرگ را بدست بیاورد  سعی می کند سهم نسبتا بزرگی از یک یا چند بازار فرعی یا کوچک را برای خود ش به دست آورد در این شرایط، چون شرکت از نیازها آن بخش بازار آگاهی بیشتری دارد

-        الف- از نظر بازاریابی یک موقعیت قوی ایجاد می کند ب-  شهرت خاصی پیدا میکند ج-   به دلیل تخصص در ( تولید ،  توزیع ،  تبلیغات ) منجر به صرفه جوئی  می شود