برگرفته ازکتاب رمزموفقیت خرده فروشان ومغازه داران وصاحبان فروشگاه
.
فنون پنجگانه قیمت گذاری از سوی بنگاه های و شرکت های چه می باشد؟
الف- روش جبرانی :
برای خدمات اصلی بهای اندک قائل شوند و از طریق خدمات جنبی و اضافی ، منافع بنگاه و شرکت را تامین می کردند.
ب- روش کششی :
برای جلب مشتریان تازه و نگهداشتن مشتریان فعلی به حداقل قیمت اکتفا کردند.
پ- روش انحرافی:
بعضی از کالاها را با قیمت پایین فروختن و سایر کالاها و خدمات را با قیمت مناسبی عرضه کردند .
ت- روش تضمینی :
قیمت بهای قسمتی از کالا و یا کل کالا را پس از رسیدن به توافق به نتیجه دلخواه اخذ کردند .
ث- روش تخریبی:
شکستن قیمت برای بیرون راندن رقیب از بازار و پس از آن با قیمت بالای ارائه کردند.