برگرفته ازکتاب مشتری چک سفید
توجه و مراقبت از مشتری یعنی چه؟
منظور از مراقبت و توجه، تحتنظر داشتن رفتار مشتری، کمک به او به هنگام نیاز و پاییدن مداوم وی در صورت بروز رفتار مشکوک است. هنگامی که مشتری وارد بنگاه میشود به چشم او نگاه کنید، سلام و خوشامدگویی بگویید و از وی بخواهید که چه کاری میتوانید برای ایشان انجام دهید. یکی از رمز و رازهای رهبری، انجام یک کار ساده برای همه است. قبل از اینکه مشتری تازهوارد صحبت کند، شما سرصحبت را باز کنید و اگر او را میشناسید به اسم خطابش کنید.
منظور از رفتار دوستانه با مشتری یعنی چه؟
کارکنان نسبت به مشتریان همواره باید رفتاری دوستانه همراه با ادب و تواضع داشته باشند. البته رفتار دوستانه باید متناسب با نوع مشتری و خصوصیات روانی او باشد، زیرا رفتار بیش از حد دوستانه و پیشنهاد کمک در شرایط غیرضروری، میتواند حتی تبعات منفی به دنبال داشته باشد.
منظور از معرفی شرکت به مشتری یعنی چه؟
منظور از معرفی، ارائه سیمایی خوب و مطلوب از شرکت، محصول (کالا یا خدمت) و حتی خود کارکنان به مشتری است.