برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار
موارد استفاده از طرح مکتوب تجاری (کسب و کار) چه میباشد؟
1- تعریف دقیق و درک اینکه به چه کسب و کاری مشغول هستید.
2- بررسی و تجزیه و تحلیل پیش فرضهای ذهنی قبلی، نقاط ضعف و قوت.
3- پیدا کردن پاسخ مناسب برای سؤالات، شناخت موانع موفقیت.
4- ارزیابی اینکه آیا ایده عملی است و موجب سوددهی میشود؟
5- برای گرفتن تصمیمات بهتر.
6- به عنوان راهنما و ابزار اندازهگیری.
7- به عنوان ابزار تأمین مالی.
8- وسیله برقراری ارتباط.
9- ترسیم آینده مؤسسه.
10- حاوی گزارشی دقیق در خصوص تولیدات یا خدمات، روشها، بازار، مشتریان استراتژی، بازاریابی و ....
دلایل تهیه طرح کسب و کار چه میباشد؟
1-تا آینده برای شما و کسانی که به شما در راهاندازی کسب و کار کمک فکری و مالی میکنند روشنتر و مشخصتر باشد.
2-برای ترسیم نقشه راه و چگونگی و تدوین چشمانداز جامعی از کسب و کار.
3-تصمیمگیری برای تهیه منابع مالی، انسانی، فنی و اطلاعاتی.
4-کمک به کارآفرین برای بررسی پیشرفت پروژه و مشخص کردن جوانب کار.
5-چارچوب منطقی و حساب شده برای توسعه کسب و کار و شناسایی نیازها.
6-به عنوان مبنایی برای مذاکره با اشخاص ثالث مانند سهامداران، بانکها، دفاتر نمایندگی، سرمایهگذاران، مشتریان آینده و ... میباشد.
7-برآورد و تأمین نیازهای مالی و درخواست برای تأمین آنها.
8-استخراج و تنظیم اهداف کارکنان.