برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

1

 

موارد استفاده از طرح مکتوب تجاری (کسب و کار) چه می­باشد؟

1-    تعریف دقیق و درک اینکه به چه کسب و کاری مشغول هستید.

2-    بررسی و تجزیه و تحلیل پیش فرض­های ذهنی قبلی، نقاط ضعف و قوت.

3-    پیدا کردن پاسخ مناسب برای سؤالات، شناخت موانع موفقیت.

4-    ارزیابی اینکه آیا ایده عملی است و موجب سوددهی می­شود؟

5-    برای گرفتن تصمیمات بهتر.

6-    به عنوان راهنما و ابزار اندازه­گیری.

7-    به عنوان ابزار تأمین مالی.

8-    وسیله برقراری ارتباط.

9-    ترسیم آینده مؤسسه.

10- حاوی گزارشی دقیق در خصوص تولیدات یا خدمات، روش­­ها، بازار، مشتریان استراتژی، بازاریابی و ....

دلایل تهیه طرح کسب و کار چه می­باشد؟

1-تا آینده برای شما و کسانی که به شما در راه­اندازی کسب و کار کمک فکری و مالی می­کنند روشن­تر و مشخص­تر باشد.

2-برای ترسیم نقشه راه و چگونگی و تدوین چشم­انداز جامعی از کسب و کار.

3-تصمیم­گیری برای تهیه منابع مالی، انسانی، فنی و اطلاعاتی.

4-کمک به کارآفرین برای بررسی پیشرفت پروژه و مشخص کردن جوانب کار.

5-چارچوب منطقی و حساب شده برای توسعه کسب و کار و شناسایی نیازها.

6-به عنوان مبنایی برای مذاکره با اشخاص ثالث مانند سهام­داران، بانک­ها، دفاتر نمایندگی، سرمایه­گذاران، مشتریان آینده و ... می­باشد.

7-برآورد و تأمین نیازهای مالی و درخواست برای تأمین آنها.

8-استخراج و تنظیم اهداف کارکنان.