برگرفته ازکتاب برند،تبلیغات،توزیع چشمه جوشان ثروت

 

-چالش های یک برند جدید بنگاه و شرکت در بازار چه می باشد ؟

1- نام های تجاری قدرتمند با خرید واحد های کوچکتر یا با اذغام سایر واحدها مرتبا قویتر می شود

2- نامهای تجاری ضعیف تر ، از یک طرف خریداران کمی دارند و از جانب دیگر سطح وفاداری مشتریان آنها نیز کم است بنابر این در معرض دو تهدید هستند.

3- گاهی اوقات برندهای جدید مجبور می شوند با بی پروایی و تحمل ریسک های سنگینی خود را به رقبای پیشرو برسانند .

4- برندهایی که در موقعیت پیشرو قرار دارند سود آورتر هستند.

-دلایل نام گذاری مجدد و تغییر نام برند از سودی بنگاه و شرکت چه می باشد ؟

1- ایجاد تصویر و هویت جدید در ذهن مشتری .

2- بعد از ادغام .

3- بعد از جدایی از شریک قبلی یا خروج از یک هولدینگ.

4- یکپارچه‌سازی و انتخاب برند واحد برای خط محصول.

5- به قصد افزایش فروش.

6- به قصد کاهش فروش.

7- بعد از یک ورشکستگی ، بحران یا افتضاح مالی .

8- بعد از تغییرات سیاسی اجتماعی فرهنگی - انقلابی .

اکتساب یا خرید نام تجاری یک بنگاه و شرکت با چه قیمتی از سوی بنگاه و شرکت دیگر خریداری می شود ؟

آنچه ماندنی است نام تجاری است و آنچه رفتنی است زمین و ساختمان و ماشین آلات انسان ها هستند . از نظر یک مدیر تبلیغاتی یا مدیر بازاریابی مهم ترین و باارزش ترین دارایی یک شرکت ارزش نام تجاری است در حالی که از نظر مدیران مالی معمولاً ارزش دارایی های ثابت بیشتر است. امروزه بسیاری از مدیران بازاریابی و تبلیغات ترجیح می دهند نام تجاری جا افتاده و مشهوری را با قیمتی در حدود 25 برابر سود سالانه آن برند خریداری نمایند و خود را با مشکلات خلق و توسعه و حمایت از یک برند جدید درگیر نسازند .

دلایل خرید نام تجاری از سوی بنگاه ها و شرکت ها چه می باشد؟

1- حذف رقبا و انضمام سهم بازار آنها به سهم بازار خودی .

2- تکمیل سبد یا پورتفو .

3- خرید محصولات مکمل و صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل و توزیع.

4- فروش به مبلغ بیشتر در آینده.

5- ورود به عرصه های جدید کسب و کار سرمایه گذاری جدید