کسب وکارموفق چگونه
مؤلف:ولیاله جعفری
مدرس دانشگاه، کارشناس نمونه ملی
سرشناسه : جعفری، ولیاله، ۱۳۴۳ - عنوان
و نام پدیدآور : کسب و کار موفق چگونه/مولف ولیاله
جعفری. مشخصات
نشر : تهران: شرکت چاپ و نشر بازرگانی،۱۳۹۳. مشخصات
ظاهری : ف،۱۲۸ ص.: مصور ،جدول ،نمودار . شابک : 100000 ریال: 978-964-468-381-7 وضعیت
فهرست نویسی : فیپا یادداشت : کتابنامه. موضوع : موفقیت در کسب و کار موضوع : کسب و کار رده
بندی کنگره : HF۵۳۸۶/ج۷ک۵۱۳۹۳ رده
بندی دیویی : ۶۵۰/۱ شماره
کتابشناسی ملی : ۳۵۶۷۱۸۳
شابک: 7-381-468-964-978
نام کتاب:کسب و کار موفق چگونه
مولف: ولیاله جعفریمدرس دانشگاه، کارشناس نمونه ملی
اصلاح، صفحهآرایی ونسخهپردازی: راهگشا
طراحی جلد:وحید مسلمزاده
عکاس:هادی زمانپور
تیراژ: 1000 نسخه
قیمت:10.000تومان
لیتوگرافی،چاپ و صحافی: شرکت چاپ و نشر بازرگانی
ناشر:شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
کلیه حقوق متعلق به مؤلفاست.
نشانی ناشر: تهران، خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بلوار کشاورز، شماره 1202، تلفن:66939329
پست الکترونیکی: www.cppc.ir
بخشی از کتاب
وکار راتعریف کنید؟
کسب وکار یعنی خرید و فروش کالاو خدمت به منظور کسب درآمد.
فضای کسب وکار به معنی مجموعه قوانین، روشها، الزامات قانونی، محدودیتها، موقعیتهای مثبت یا منفی (فرصتها یا تهدیدها)، زیرساختها، سیاستها، نهادهای اجتماعی و مذهبی، NGOها و تمام عوامل و پدیدههایی است که بر کسب وکار بنگاه اقتصادی اثر میگذارند و میتوانند رقابتپذیری و سودآوری بلندمدت بنگاه را تقویت یا تضعیف کنند.
برای ثروتمند شدن در فضای کسب وکار چه باید کرد؟
میدانید دنیا بهسرعت در حال تغییر است. فناوری به سرعت در حال دگرگونی است. بازارها با شتاب در حال تغییرند و علایق مردم به سرعت تغییر میکنند.پس برای ثروتمند شدن باید مناسب بازمان تغییر کرد.
قانون 10 به 90 در فعالیت کسب وکار چه میباشد؟
هروقت 10 درصد زمانی که درابتدا صرف تحقیقات،مطالعه وپژوهش در مورد جزییات کسب وکارتان میکنید، باعث صرفهجویی در 90 درصد از زمان و پولی میشود که بعدها سرمایهگذاری میکنید یا از دست میدهید. برای درک عملکرد و مزایای کالاها یا خدمات برای مشتری، وقت صرف کنید. نحوه توسعه تولید، فروش، حمل و نقل و پرداخت را بهخوبی یاد بگیرید.مسائل اقتصادی و سود و زیان کسب وکارتان را بهخوبی درک کنید. خصوصاً برای شناخت مشتریان ویژه محصول یا خدمات، وقت کافی صرف کنید. چرا آنها، این محصول یا خدمات را میخرند؟ بهدنبال چه ارزشی هستند؟ این محصول یا خدمات چه نقش ویژهای در بهبود و پیشرفت زندگی آنها ایفا میکند؟
افراد و چیزهایی را که میتوانند با آن محصول و خدمات رقابت کنند، بهخوبی بشناسید. مشتریان در حال حاضر چه چیزهایی میخرند؟ به چه علت ممکن است محصولات فعلی را رها کرده، به سراغ شما بیایند و چیز متفاوتی را از شما بخرند؟
· قدرت نفوذ عبارتست از شروع یک کسب وکار با سرمایه بسیار کم یا اصلاً بدون سرمایه شخصی.
· قدرت نفوذ یعنی استفاده ازاستعدادها، مهارتها، ارتباطات، اعتبار و منابع افراد دیگر.
· قدرت نفوذ یعنی استفاده حداکثر از دانش فنی جدید در رایانه، نرمافزار و ارتباط دورادور به منظور افزایش سرعت وکارایی.
· قدرت نفوذ عبارتست از قدرت رسانه بهمنظور کسب میلیونها تومان از طریق تبلیغات آزاد.
· قدرت نفوذ عبارتست از به عاریه گرفتن شهرت و آوازه به منظور کسب موافقت.
· قدرت نفوذ عبارتست از فروختن محصولات قبل از داشتن آنها یا حداقل، قبل از پرداختن مبلغی بابت آن کالاها.
· قدرت نفوذ عبارتست از توسعه کسب وکار بااستفاده از پول مشتریان یا فروشندگان بنگاه و شرکت.
· قدرت نفوذ عبارتست از بهکارگیری افراد نخبه در صنعت بهمنظور استفاده دربنگاه و شرکت در ازای تقریباً "هیچ".
· قدرت نفوذ عبارتست ازاستفاده هرچه بیشتر از کارکنان بنگاه و شرکت با ارائه آموزشهای مناسب به کارکنان، رفتار مناسب با ایشان و ظرفیتسازی بهمنظور ظهور استعدادهای واقعی آنان.
· قدرت نفوذ عبارتست از استفاده هر چه بیشتر از داشتههای خود از طریق ارتقای دانش کسب وکار، رشد شخصیتی و افزایش بنیه و توان فردی.
· قدرت نفوذ عبارتست از مدیریت موثر زمان بهطوری که بتوان بهجای صرفاً درست انجام دادن کارها، کار درست انجام داد.
· قدرت نفوذ یک چارچوب ذهنی است،هنر است، علم است، قدرت نفوذ، قطعه اساسی پازل ثروت آفرینی سریع است.
· قدرت نفوذ، افرادی که به سرعت به استقلال مالی میرسند را،از افرادی که در زندگی خود دچارمشکل هستند. جدا میکند.
تعیینکنندگان اصلی موفقیت وشکست در کسب و کار یک بنگاه اقتصادی و شرکت مشتریمدار کیستند؟
1- مشتریان
2-مدیران
3-کارکنان
4-خودبنگاه وشرکت
· مشتری کسی است که به بنگاه وشرکت نفع میرساندوخود نیزمنفعت میبرداگر غیراز اینباشداز دایره تعریف مشتری خارج است.
· مشتری کسی است که از بنگاه یاشرکت کالا یا خدمت میخرد اگر در حال خرید باشد مشتری بالفعل اگر در آینده بخرد مشتری بالقوه.
· مشتری کسی است که طالب تعویض چیز ارزشمندی با چیز ارزشمند دیگری باشد.
· مشتری شخص یا اشخاص یا بنگاههایی هستند که با دیگری قرار داد میبندد تا به او کالا یا خدمتی ارائه کند.
· مشتری همان کسی است که نیازش را،خود تعریف میکند، کالاها و خدمات تولیدی مارا مصرف میکند و حاضر است بابت آن هزینه مناسبی بپردازد. ولی زمانی این هزینه را تقبل میشود که در کالاها یا خدمات تحویلی، ارزشی را ببیند که پرداخت آن هزینه را توجیه نماید.
· مشتری کسی است که انجام معامله و دادستدی را در یک محیط رقابتی به عهده دارد و در حالت تعاملی چیزی را میدهد و چیزی را میگیرد.
درفرهنگ و ادب پارسی مفهوم " مشتری " مترادف با " خریدار " است مشتری به بنگاه یا فردی گفته میشود که محصول یا خدمات دریافت میکند و به عبارت دیگر مشتری به خریدار تولید یا خدمات گفته میشود.
در مباحث مربوط به بازاریابی و فروش،مشتری کیست؟
مشتری به کسانی گفته میشود که توانایی و استعداد خرید کالا و یا خدمتی را داشته باشند. در این تعریف "توانایی" به معنی امکان پرداخت وجه و " استعداد" به مفهوم درک و شناخت مزیتهای کالا و خدمتی که موجب تامین بخشی از نیازهای او میشود،بهکارگرفته شده است. بنابراین، تبدیل یک فرد به مشتری هنگامی محقق خواهد شد که عناصر توانایی و استعداد به صورت تداوم در وی بروز کند تا عمل "خرید" انجام پذیرد.
مشتری برای یک بنگاه اقتصادی و شرکت مشتریمدار به منزله چیست؟
مشتری برای کسب و کار شما به منزله جان شماست، ولی نعمت شماست، تاج سر شماست، رئیس شماست، دولت رفاه شماست، پادشاه شماست، مشتری مانند کودکی است که نیاز به نوازش دارد، مشتری مانند مرغ طلاست که هرروز برای شما تخم طلا میکند. مشتری مهمان شماست، مشتری خانواده شماست، مشتری مانند درخت است، درختی را که بر سرتان سایه میافکند قطع نکنید.