مدیریت کسب وکار
مؤلف:ولیاله جعفری
چاپ اول : 1394
مدیریت را تعریف کنید؟
*- مدیریت عبارت است از علم و هنر کار کردن با و به وسیله دیگران .
*-مدیریت یعنی کار کردن با افراد و بوسیله افراد و گروهها برای تحقیق هدفهای بنگاه و شرکت .
*- مدیریت عبارتست از علم وهنر متشکل ساختن و هماهنگ کردن ، رهبری و کنترل فعالیتهای گروهی به منظور حصول به هدف یا هدفهای مشترک خاص .
*- مدیریت عبارتست از علم وهنر یافتن و به کار گماردن شایسته ترین افراد ، تلفیق فکری و جسمی آنان و هماهنگ کردن آنها در جهت هدف یا هدفهای مورد نظر بنگاه و شرکت .
*- علم و هنر ایجاد ارتباط بین متغیرهای مختلف درون بنگاه و شرکت و محیط در راستای اهداف شرکت .
*-مدیریت یعنی علم به راهکارهای هماهنگ سازی و هدایت فعالیت های دسته جمعی.
*- مدیریت یعنی مهارت داشتن در خصوص سازماندهی منابع انسانی و مادی برای تحقق اهداف جمعی.
*- مدیریت مجموعه ای از مهارتها و دانسته ها برای استفاده بهینه از منابع محدود موجود می باشد.
*- مدیریت یعنی آشنایی با فن (شیوه- روش) اداره ی سازمان های اجتماعی.
*- مدیریت یعنی هنر انجام کارهای خود و دیگران با استفاده از منابع مادی و انسانی.
*-مدیریت به معنای به چرخش درآوردن و به گردش درآوردن امور است.
*- مدیریت یک علم است، پس نیاز به آگاهی و اطلاعات دارد.
*- مدیریت یک مهارت است، پس نیاز به تمرین و ممارست دارد.
*- مدیریت یک فن است، پس نیاز به اصول و ضوابط دارد.
*- مدیریت یک هنر است، پس نیاز به ذوق و خلاقیت دارد.
کسب وکار راتعریف کنید؟
کسب وکار یعنی خرید وفروش کالا وخدمت به منظور کسب درآمد.
علمی بودن کسب و کار یعنی چه؟
علمی بودن کسب وکار یعنی منطبق و هماهنگ پیش رفتن با متغیرهای محیطی.
فرآیند را تعریف کنید؟
«مجموعهای از فعالیتهای سازمانیافته و سنجیده شده که به منظور تولید خروجی خاص طراحی میشود، فرآیند نام دارد.»
فرآیند کسب و کار را تعریف کنید؟
*-فرآیند کسب و کار «مجموعهای از فعالیتهاست که با هم انجام شده و به ارزشآفرینی برای مشتری منجر میشود».
*-فرآیند کسب و کار یا روش کسب و کار مجموعهای از فعالیتها یا وظایف مرتبط و با ساختاری هستند که کالا یا خدمتی خاص (انجام وظیفهای خاص) را برای مشتری یا مشتریان خاصی تولید میکند.
*-به مجموعهای از فعالیتها در یک شرکت که به منظور رسیدن به یک هدف مشخص انجام میشوند، فرآیند کسب و کار میگوییم.
*- در واقع فرآیند کسب و کار خود از مجموعهای از فرآیندهای جزئی وابسته به هم تشکیل شده است. این فرآیندها دارای یک ترتیب منطقی بوده و در نهایت هدف اصلی شرکت را به دست میآورند.
*-مجموعهای از فعالیتها که یک یا چند نوع داده را گرفته و یک خروجی ارزشمند برای مشتری خلق میکنند، را فرآیند کسب و کار میگویند.
مدیریت فرآیند کسب و کار را تعریف کنید؟
*-مدیریت فرآیند کسب و کار رویکردی است نظاممند برای افزایش کارایی و اثربخشی و توانایی اقتباسپذیری جریا ن کاری سازمان با محیط در حال تغییر کسب و کار.
*- به عبارت دیگر نظارت و کنترل فرآیندهای جاری در سازمان و روشی مناسب برای حصول اطمینان از اثربخشی و کارآمد بودن فرآیندها را مدیریت فرآیند کسب و کار میگویند.
مدیریت کسب و کار یعنی چه؟
*-مدیریت کسب و کار مجموعهای است از ابزارها، تکنیکها و دانشی که وقتی به کار برده شود، شما را در بهتر نمودن نتایج پروژهتان یاری میکنند.
*-مدیریت کسب و کار فراهم کنندهی فرآیندی است که میتوانید آن را دنبال کرده و اقداماتی را انجام دهید که شما را در یافتن جواب برخی پرسشهای اساسی پیش از اتمام کار کمک نماید. سؤالاتی از قبیل 1- قصد تولید چه محصولاتی را دارید؟ 2- مشتری چه نیازهایی دارد؟ 3- چه کسی میخواهد این کار را انجام دهد؟ 4- چقدر طول میکشد تا این کار تمام شود؟ 5- چه هزینهای در بر دارد؟ 6- چه چیزی ممکن است اشتباه شده باشد؟ 7- چگونه میتوان از مشکلات احتمالی دوری جست؟ این پرسشها شما را به جلو هدایت میکند تا بتوانید کار را راحتتر و ثمربخشتر به پایان ببرید.
مدیر کسب و کار کیست؟
مدیر کسب و کار کسی است که همهی فعالیتهای لازم برای رسیدن به هدفهای واحد کاری را هماهنگ و کامل میکند.
مدیریت کیفیت جامع را تعریف کنید؟
«رویکردی برای انجام کسب و کار که به دنبال حداکثرسازی رقابت یک بنگاه در خلال ارتقای مداوم کیفیت محصول، خدمات، اعضا، فرآیندها و محیط است». مدیریت کیفیت جامع بر روی مشتری تمرکز دارد و بر این واقعیت استوار است که اگر مشتری خرسند نشود، محصول دیگری را خواهد خرید. مدیریت کیفیت جامع در پی رسیدن به بهبود مستمر تولیدات، خدمات و فرآیندها به واسطه درگیر کردن مشتری یامردم در محیط کار است.