برگرفته ازکتاب کسب وکار موفق چگونه

 

هدف نهایی مدیریت ارتباط با مشتری چه می‌باشد؟

هدف نهایی مدیریت ارتباط با مشتری عبارت از طی کردن مراحل زیر است:

1- ایجاد و اجرای برنامه مدیریت ارتباط با مشتری براساس شناخت ارزش‌های بنگاه  و مشتری. برای این منظور لازم است نیازهای تک تک مشتریان، اولویت‌های‌شان در زمینه محصولات، رفتارهای خرید، وفاداری مشتری، و آنچه برای مشتری سودآور است شناسایی شوند. بازاریابی مشتری از طریق شبکه اطلاعاتی، مناسب‌ترین وسیله برای این شناسایی است. 2- تعیین میزان توانایی بنگاه و شرکت در جلب مشتریان بالقوه و شناخت ارزش‌هایشان. 3- تجزیه و تحلیل رفتارهای خرید و مصرف مشتریان.‌ ‌4- تلاش برای ایجاد و تقویت ارتباطات فردی با مشتریان. 5- دنبال کردن تجربه‌ها و حدود رضایت مشتری از کالاها یا خدمات  بنگاه وشرکت.