برگرفته ازکتاب کسب وکارموفق چگونه

12

 

اصول عمومی مدیریت از نگاه مدیران بنگاه­های اقتصادی و شرکت­ مشتری‌مدار چه می‌باشد؟

1- خودسازی و مدیریت بر خویشتن

2- برنامه‌ریزی

3- سازماندهی (ترکیب افراد و تخصیص منابع مالی برای انجام برنامه‌ها)

4- رهبری (جهت دهی به فعالیت‌ها و ایجاد انگیزه در افراد برای پیشبرد اهداف)

5- هماهنگی (برقراری تعامل سالم بین اعضاء و فعالیت‌ها)

6- نظارت (کنترل بر عملکردها و تطبیق آن‌ها با اهداف و تصمیمات)

7- تحلیل (بررسی بازخوردها پس از دریافت اطلاعات، جهت تسریع، تصحیح و بهینه‌سازی فعالیت‌ها)

8- تغییر هدف (در صورت عدم امکان دسترسی به اهداف اولیه)

9- جمع‌بندی و نتیجه‌گیری.