ایران ثروت

مدیریت کسب و کار

۷۰ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

شعورهای مؤثر برای فروشندگان-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب فروش چشمه پول ودریای ثروت

شعورهای مؤثر برای فروشندگان چه می باشد؟

1- شعور  احساس گرا:

 توانایی درک عکس العمل ارادی و غیر ارادی مشتری.

2- شعور درک صحیح و قضاوت درست:

 درک مناسب، هوش درونی و چشم انداز دقیق.

3- شعور منطقی:

 شناسایی نیازها، بیان منافع خرید، پاسخ به اعتراضات، خاتمه فروش.

5- شعور شفاهی:

 توانایی فروشنده، به برقراری ارتباطات کلامی.

6- شعور قضایی:

 توانایی قضاوت درست در مورد زمان و مکان.

7- شعور شخصی و فردی (توانایی مدیریت خود)

8- شعور موسیقی ( داشتن ذوق موسیقی و نه لزوماً هنرمند بودن)

9- شعور ذهن و تن:

تعادل بین این دو و تاثیر آنها بر هم.

10- شعور مردمی :

 توانایی برقراری رابطه با دیگران برای جلب اعتماد و علاقه آنها.

11- شعور فنی :

تسلط به ابزارو مهارت فنی.

12- شعور دیداری:

میزان تأثیر گذاری دیداری بر مشتری، نظیر نحوه ارائه محصول... تا وضعیت ظاهری فروشنده.

13- شعور خلاق:

 شرایط پرچالش وسخت برای فروش، نیاز به راه حل های خلاق دارد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

مهارت ها و ویژگیهای فروشندگان حرفه ای -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب فروش چشمه پول ودریای ثروت

12

مهارت ها و ویژگیهای فروشندگان حرفه ای چه می باشد؟

1-قدرت برنامه ریزی .

2-انرژی بسیار بالابرای کارطولانی وتحرک وپویایی .

3- یادگیرنده دائمی .

4- موفقیت جویی و کمال طلبی .

5- مهارت همدلی .

6- جسارت و ریسک پذیری  .

7- مسؤلیت شناسی .

8- آگاهی از محیط .

9- آشنایی نزدیک با صنعت.

10- مدیریت اعتراض مشتریان .

11- تسلط به خود .

12- ارتقاءشعورهای موثر در فروشندگی . 

13- نگرش سیستمی .

14- منبع جمع آوری وارائه اطلاعات به بنگاه و شرکت .

15- یادگیری فناوری های جدید .

16- شناسایی وباور نمودن وجوه تمایز .

17- احترام به هنجارها وفرهنگ مشتری .

18- کنترل مالی .

19- ندادن وعده غیر واقعی  .

20- شناسایی نقش های خرید در بازار تجاری.

21- منشی ها ، منشی ها، منشی ها.

22- بهره گیری از منابع وتکنیک های فرصت یابی.

23- تسلط به اصول وفنون مذاکره .

24- تسلط به سخنرانی .

25- گوش دادن مؤثر .

26- تسلط به نامه نگاری .

27- تسلط به بازار یابی تلفنی   .

28- شاد بودن .

29- مدیریت زمان (برنامه روزانه)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

تفاوت فروشنده موفّق و ناموفق -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب فروش چشمه پول ودریای ثروت

تفاوت فروشنده موفّق و ناموفق چه می باشد؟
1- فروشنده موفّق، مشتری را به حرف زدن وا می دارد و خودش سراسر گوش می شود. فروشنده ناموفّق، مشتری را به سکوت می‌کشاند و خودش یکسره حرف می‌زند.
2- فروشنده ناموفّق یک را ه حل پیش پای مشتری می‌گذارد. فروشنده موفّق راه حل های مختلفی را به مشتری پیشنهاد می‌کند.
3- فروشنده موفق سعی می کند پس از خرید مشتری کالایی را که خریداری کرده به همراه ببرد و فروشنده ناموفق کاری می کند که مشتری پس از خرید پولی را که پرداخته است به همراه ببرد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

مشخصات فروشنده صمیمی -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب فروش چشمه پول ودریای ثروت

مشخصات فروشنده صمیمی چه می­باشد؟

1- نیازهای مشتری را می‌شناسد.

2- راه حل مناسب ارائه می‌دهد.

3- به اشکالات و سؤالات مشتری پاسخ می‌دهد.

4- مشتری را قانع می‌کند.

5- با مشتری ارتباط بعد از فروش ایجاد می‌کند.

6- به مشتری احترام می‌گذارد.

7- سعی می‌کند نقاط مشترکی با مشتری پیدا کند.

8- از کار خود لذت می‌برد.

9- جلب رضایت مشتری را مقدم بر هر چیزی می‌داند.

10- سعی می‌کند با مشتری هم فرهنگ شود
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

ویژگی های یک مدیر فروش -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته از کتاب فروش چشمه پول ودریای ثروت

12

 

یک مدیر فروش چه ویژگیهایی دارد آن ویژگیها چه می باشد؟

1- جاه طلب   .

2- دقیق    .

3- واقف به کار    .

4- با انگیزه     .

5- با اخلاق . 

6- مودب.

7- مهربان .  

8- صبور   

9- نتیجه گرا     .

10- پشتیبان.    

11- زیرک . 

12- درک کننده.

13- انگیزه ساز.    

14- همیار    .

15- با احساس.   

16- دارای راهبرد(استراتژی)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

یک فروشنده خوب چه ویژگی هایی دارد -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته از کتاب فروش چشمه پول ودریای ثروت


یک فروشنده خوب چه ویژگی هایی دارد آن ویژگیها چه می باشد؟

1- باادب   .

2- متواضع.   

3- منطقی .  

4- با انگیزه    .

5- با احساس    .

6- فعال.

7- مهربان .  

8- با وقار  . 

9- مشتاق   .

10- خوش بیان  . 

11- نتیجه گرا  .

12- باهوش.

13- شنونده خوب     .

14- آگاه از محصولات  . 

15- پرتکاپو .

16- با دقت .

17-مهارت در صحبت کردن .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

ویژگی های فروشنده موفق -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب فروش چشمه پول ودریای ثروت

 

ویژگی های فروشنده موفق چه می باشدتوضیح دهید؟
ویژگیهای فروشندگان موفق از نگاه کارشناسان علم مدیریت عبارتند از:
۱- استقامت:
فروش خوب به پیگیری و سرسختی فروشنده نیاز دارد . زیرا در پروسه فروش مشکلات گوناگون پدید می آید که نحوه برخورد با این موانع سطح موفقیت فروشنده خوب را تعیین می کند.افزون بر این فروشنده موفق روش روبه رو شدن با موانع را از قبل تجربه نموده و همواره در جستجوی راه حلهای جدید است و برای رسیدن به اهداف خود مستمراً تلاش می کند و هرگز خسته و درمانده نمی شود.
۲- جدیت و پشتکار:
فروشندگان موفق اهداف خود را می شناسند و برای دستیابی به آن نقشه می کشند و مشخص می کنند که چگونه باید به اهدافشان دست یابند، و هر روز بر آن مبنا پیش می روند.
۳- کسب اطلاع از نیاز مشتری:
بهترین فروشندگان از مشتری هایشان پرسشهایی می کنند تا کاملاً مشخص شود به چه چیزی احتیاج دارند. این دسته از فروشندگان می دانند مؤثرترین روش معرفی محصول یا خدمات، کسب اطلاع از نیازهای مشتریهایشان است. از این رو، فروشندگان این فرصت را می یابند که درباره ویژگیها و فواید محصولات و خدماتشان که بیشترین ارتباط را با مشتری دارد به طور مؤثری بحث و گفت وگو کنند.
۴- شنود موثر:
اکثر فروشندگان سوالی را از مشتری می پرسند و جواب می گیرند، اما برخی از آنان به جای اینکه منتظر پاسخ باشند به صحبتشان ادامه می دهند . لیکن فروشندگان ماهر می دانند اگر فرصت بدهند مشتریها خود اطلاعات لازم را ارائه می دهند، از این رو این دسته از فروشندگان آموخته اند که در برخی موارد سکوت کردن و گوش دادن به مشتری مفیدتر است.
۵- متعهد به بنگاه و شرکت:

آنها به بنگاه و شرکت خود دلبستگی دارند و هنگامی که برای تولیدات و خدماتشان تبلیغ می کنند این دلبستگی کاملاً در کلام آنها مشهود است. از این رو، هر چه بیشتر در حرفه خود شور و اشتیاق داشته باشند، شانس موفقیت آنها بیشتر است. دلیلش واضح است وقتی به آنچه انجام می دهند عشق می ورزند در کار خود تلاش بیشتری می کنند. وقتی درباره خدمات یا محصولاتی که عرضه می کنند شور و شوق دارند اشتیاق و علاقه آنان در هر گفت وگویی نمایان می شود. بنگاه ها و شرکت ها از وظایف محول شده به فروشنده ای که به کارش اشتیاق ندارد هیچ سودی نمی برند.
۶- پرشور و با انرژی:
آنها همیشه دارای روحیه ای مثبت هستند، حتی در زمان سختیها نگران و دلواپس نیستند. آنها به ندرت از نقاط ضعف شرکت یا تجارت صحبت می کنند. هنگامی که با وضعیت ناخوشایندی روبه رو می شوند، به جای ناامیدی تفکر خود را روی نقاط و عناصر مثبت موضوع متمرکز می کنند.
۷- مسئولیت پذیر:
اگر در فروش سهمیه خود موفق نشوند، مسائل داخلی،شرکت یا رقبا را مقصر نمی دانند.بلکه تنها عامل ناکامی را خود می دانند که نتایج کارشان را تعیین می کند و آنچه که لازم است انجام می دهند.
۸- سخت کوشی:
بسیاری از فروشندگان اکثراً می خواهند موفق باشند اما برای کسب موفقیت چندان تلاش نمی نمایند. فروشندگان موفق منتظر نمی شوند تا شانس به طرف شان بیاید خودشان دنبال آن می روند. آنها اغلب زودتر از دیگر همکارانشان شروع به کار کرده و دیرتر از بقیه محل کار را ترک می کنند. بیشتر به مشتری تلفن می کنند و در این زمینه پیگیری می نمایندبا مردم بیشتر گفت وگو می کنند و فروش بیشتری نسبت به همکارانشان دارند.
۹ -  در دسترس مشتریان بودن:
آنها می دانند ارتباط دائمی با مشتریها به حفظ مشتری کمک می کند بنابراین، تماسهای متنوعی با آنها برقرار می کنند . آنها کارت تشکر، تبریک تولد و تبریک سال نو برای مشتریها می فرستند. تلفن می کنند و زمانبندی منظمی جهت در دسترس بودن به مشتریان خود اعلام می دارند. لیست قیمتها را برای مشتری هایشان ارسال می نمایند. پیوسته مراقبند راههای جدیدی را ابداع کنند تا نامشان در ذهن مشتری حفظ شود.
۱۰ - در خریدار اشتیاق به خرید ایجاد می کند:
تجارت جهانی امروزه بیشتر از گذشته در رقابت است و بیشتر فروشندگان می پندارند قیمت تنها عامل انگیزه خرید است. حال اینکه فروشندگان موفق گرچه تصدیق می کنند قیمت در هر فروشی عامل تعیین کننده است اما عوامل دیگری نیز برای به فروش رساندن کالاها درنظر می گیرند. آنها می دانند که اطلاع رسانی مناسب به خریدار می تواند برای کالا ایجاد جاذبه کند. آنها می توانند با هر مشتری که روبه رو می شوند این جاذبه را ایجاد کنند




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

پنج قانون برای فروشندگی موفق -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب فروش چشمه پول ودریای ثروت

پنج قانون برای فروشندگی موفق چه می باشد؟

1- نیازی را پیدا کنید و آن را مرتفع سازید.

2- مشکلی را پیدا کنید و آن را حل کنید.

3- تمرکز بر مشتری (کلید موفقیت در تجارت، تمرکز بر مشتری است.)

4- موفقیت با چرخه خود راه انداز (هنگامی که راه حل مشکل یا ایده ای را پیدا کردید، تصمیم بگیرید که به جای پول، وقت، استعداد و انرژی خود را سرمایه گذاری کنید.)

5- قبل از دویدن، قدم بزنید. (برای موفقیت در تجارتهای بزرگ، ابتدا باید در تجارتهای کوچک موفق شوید. برای فروش اجناس متنوع به قیمت بالا، ابتدا باید اجناس محدودی را به قیمت پایین بفروشید.)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

فروشنده حرفه ای کیست -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته از کتاب فروش چشمه پول ودریای ثروت

فروشنده حرفه ای کیست ؟

کسی است که توان کمک کردن به خریدار  را  برای خرید کالائی که واقعا به آن نیازمند است را داشته باشد .
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

یک فروشندهء خلاق و ماهرکیست-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب فروش چشمه پول ودریای ثروت

یک فروشندهء خلاق و ماهرکیست؟

*-کسی است که به بهترین نحو بتواند اطلاعات مربوط به نیاز مشتری را کسب کرده و سپس اطلاعات مربوط به محصول خود را در اختیار وی قرار دهد.

*- به بیان دیگر فروشنده نخست نیازهای خریدار را شناسایی و تجزیه و تحلیل می‌کند، سپس خصوصیات و مزایای استفاده از محصول خود را به خریدار اعلام کرده، به سوال‌ها و انتقادات وی پاسخ می‌‌دهد و در نهایت قرارداد فروش را منعقد می‌کند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری