ایران ثروت

مدیریت کسب و کار

۱۴۷ مطلب در بهمن ۱۳۹۷ ثبت شده است

مدیران درجشن پایان سال باید به چه کسانی جایزه بدهند-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

 مدیران ارشد  بنگاه و شرکت با برگزاری جشن پایان سال باید به چه کسانی جایزه بدهند؟

1- جایزه به کسی اعطا شود که به دیگران خدمت شایانی کرده است .

2- جایزه به فردی داده می شود که مظهرو نماد ارزش های بنگاه و شرکت بوده است  .

3-جایزه به کسی تعلق گیرد که کار کردن با او از همه لذت بخش ترو با شور و نشاط بوده است. 4- جایزه به مدیر وقت شناسی داده شود که وظیفه خطیر خود را تحت شرایط دشوار به موقع به انجام رسانده است.

5-جایزه به کسی داده شود که همواره حاضر بوده گام های اضافه ای را برای مشتری ها برداشته وخدمات ویژه ای به آنها ارائه کرده است .

6- جایزه به کسی داده شود که برای کمک کردن به همکارانش آمادگی داشته وبه آنها کمک کرده است .

7- جایزه به کسی داده شود که در طول سال گذشته بیشترین اثر گذاری ومشارکت را درموفقیت شرکت داشته است ودر انجام این کار همواره  ارزش های شرکت را مد نظر داشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

روشی موفقیت تجاری مدیران بنگاه-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

 مدیران بنگاه ها و شرکت ها چه روشی رابرای موفقیت تجاری شان استفاده می کنند؟

آنهابه این  باور رسیده اند که 20 درصد از مشتریانشان 80 درصد حجم فروش آنهارا به خودشان اختصاص می دهند در حقیقت آنها 80 درصد سودبنگاه ها و شرکت هارا پرداخت می کنند بنابراین این مدیران بنگاههاو شرکت هاهستند تصمیم می گیرند که این 80 درصد باقی مانده مشتریان را کنار بگذارند زیرا آنها در مجموع تنها 20 درصد درآمدی یا سود شان می باشندبا این کار این مدیران می توانند مشتریان جدیدی را برای کسب سود بیشتر پیدا کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

مهمترین وظیفه مدیربنگاه -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

 مهمترین وظیفه مدیربنگاه و شرکت چه می باشد ؟

وظیفه اش آگاه سازی کارکنان به وظایفشان وتوجه دادن منابع انسانی به اهمیت روابط صمیمی ومؤثر بین آنها، دربنگاه یا شرکت مشتری مدار کارکنان باید به همدیگر عشق بورزند تا فضای بنگاه و شرکت بوی عشق ودوستی وصمیمیت بدهد. بزرگترین سرمایه شرکت منابع انسانی است. کارکنان شرکت ، کارکنان شایسته شرکت، سرمایه شرکت ودر حقیقت خود شرکت هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

بهترین بنگاه هاو بهترین مدیران چه کسانی هستند -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

 بهترین بنگاه هاو شرکتها و بهترین مدیران چه کسانی هستند ؟

 بهترین بنگاهها و شرکتها و بهترین مدیران کسانی هستند که بهترین کارمندان را استخدام می کنند . این کار علاوه بر اینکه در وقت و پول آنها صرفه جویی می گرددموجب می شودبنگاه و شرکت هایشان در بازار به عنوان فعالانی که برای کار کردن خوب هستند مشهور شوند و در نتیجه این مدیران می توانند با راحتی بیشتری کارکنان بیشتر و بهتری را برای کار جذب کنند.   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

مهمترین وظیفه مدیر در قبال کارکنان -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

 مهمترین وظیفه مدیر در قبال کارکنان چیست؟

مهمترین وظیفه مدیر این است که به توسعه وآموزش کارکنان خود همت کند مدیران می دانند.اگر کارکنان شان را رشد وتوسعه ندهند اتفاقات بدی رخ خواهد داد. موضوعات قابل تأمل در مورد یک بنگاه یا شرکت مسائلی است که در غیاب مدیر رخ می دهد نه در حضورشان ، بنابراین آنها مجبورند کارکنان شان را ارتقاء دهند و تیمی ایجاد کنند که از کار کردن در آنجا لذت ببرند اگر کارکنان از خدمت کردن به مشتری های شان خوششان نمی آید شغل مناسبی انتخاب نکرده اند رفتن به یک شرکت خوب باعث ایجاد واحساساتی می شود که هیچ تنش واضطرابی ندارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

مدیریت به روش مرغ های دریایی -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

چرامدیریت به روش مرغ های دریایی در بنگاهها  و شرکت ها پسندیده نیست ؟

این مدیران اصلاً در فضای بنگاه و شرکت  پیدایشان نمی شود  مگروقتی که اشتباهی صورت گیرد در این زمان است که آنها وارد صحنه می شوند وسروصدای زیادی به راه می اندازند وهمه را زیر سوال می برند وسپس از صحنه خارج می شوند در حالی که در بنگاه و شرکت  مشتری مدار مدیران نقش رهبری ومربی گری را ایفا می کنند ونگاه کمک ویاری به منابع انسانی را دارند وهر وقت اشتباهی صورت گیرد آنها را به مسیر درست هدایت می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

مدیران برای استخدام نیروچند گزینه پیش رو دارند-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

مدیران در هنگام استخدام  نیروچند گزینه پیش رو دارند؟

 آنها برای استخدام نیرو سه گزینه پیش رو دارند :

1-  گزینه اول این است که یک فرد برنده،( یعنی کسی که تجربه انجام کاری که می خواهد انجام دهد را داشته باشد) استخدام می کنند در این صورت کاری که باید در مورد آنها انجام دهند این است که اهداف وآرمان هایی که باید تعقیب کنند را برای شان تشریح می کنند وسپس می گذارندآنها خودشان بازی را در دست بگیرند.

2-  دومین گزینه این است که یک برنده بالقوه استخدام کنند( این فرد کسی است که فکر می کنید با آموزش وهدایت درست می تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد)

 3- سومین گزینه دعا ونیایش است متاسفانه بسیاری ازبنگاه ها و شرکت ها افرادی را استخدام می کنندو آنها را تحت تعالیم وآموزش های درهم وبی نظم قرار می دهند وسپس دست به دعا بر می دارند تا فردی راکه استخدام کرده اند به یک برنده تبدیل شوداما بنگاه هاوشرکتهای بزرگ این مسأله رابه دست قضاوقدرنمی سپارند بلکه آنها سیستم مدیریت عملکرد خوب ومناسبی برای این موضوع در اختیار دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

آفت مدیران-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

 چه چیزی برای مدیران بنگاه­ها و شرکت­ها آفت است؟

 1-حس برتری بر مجموعه تحت امر .

2- عدم ارتباط منطقی با کارکنان .

3-عدم همکاری صمیمانه با کارکنان .

4-فاقد این نگرش که از کارکنان است ، با کارکنان است ، در خدمت کارکنان است .

5- خود را حق دانستن و  کارکنان را با نگاه باطل دیدن .

6- عدم اطمینان خاطر از کارکنان.

7- خدا را ناظر  اعمال خود ندیدند. .

8- عدم نگرش به شایستگی و شایسته گزینی .

9- هرج و مرج در مسائل بنگاه و شرکت.

10- طبع رفاه طلبی و عدم عدالت­خواهی .

11- پرورش افراد متملق و ایجاد فضای راحت برای متخلفین .

12- عدم تیزبینی به مسائل .

13- عدم صداقت .

14- عدم نگاه محبت و حیاء.

15- عدم اندیشه خیرخواهانه .

16- عدم شادابی در رفتار .

17- عدم جدیت در کار .

18- متوسل شدن به دروغ و تزویر و ریا .

19- پرورش روحیه نفاق و دورویی .

20- عدم ایمان به راه و هدف  بنگاه و شرکت.

21- عدم ایثار و از خود گذشتگی .

22- عدم صبر در برابر مشکلات..

23- عدم رفتار و منش مترقیافه ( مترقی کسی است که بر وظیفه خود چه اداری ، چه الهی انجام وظیفه به موقع داشته باشد)

24- عدم اولویت بندی فعالیت ها .

25- عدم برخورد صحیح با مسائل بنگاه و شرکت.

26- عدم شجاعت .

27- به روز نکردن فعالیت ها ( یعنی کار امروز را به فردا گذاشتن).

28-عدم درک شرایط مکان و زمان .

29- عدم بکارگیری صحیح از توانمندیهای پرسنل .

30- عدم شناخت روحیات نیروها .

31- عدم شناخت مشکلات .

32- عدم تشخیص نیاز .

33- به انسان به عنوان وسیله تولید نگاه کردن نه به عنوان یک شخصیت متعالی .

34- عدم سعه صدر.

35-عدم اخلاص در عمل.

36- عدم تطابق سبک مدیریت با ساختار بنگاه و شرکت.

37- عدم شناخت محیط داخلی و خارجی بنگاه و شرکت .

38- عدم انجام تکلیف یا عدم وظیفه شناسی .

39- ایجاد تبعیض .

40- اعمال قدرت به منظور سوء استفاده  در بنگاه و شرکت.

41- عدم رعایت رفتار  اخلاق انسانی و اسلامی.

42- عدم وجدان کاری .

43- عدم انضباط اداری و ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

دو ویژگی مهم مدیران موفق -برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

  دو ویژگی مهم مدیران موفق در بنگاه و شرکت چه می­باشد؟

1-  وظایف و کارهای محول شده را به انجام می رسانند.

2- وظایف و کارها را با استفاده از آسان ترین (راحت ترین) و کم استرس ترین شیوه انجام می دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری

مدیران موفق برای رسیدن به نتایج چگونه عمل می کنند-برگرفته ازتالیفات ولی اله جعفری

برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

12

 ­­ مدیران موفق نسبت به گروه کاری خود در بنگاه و شرکت برای رسیدن به نتایج چگونه عمل می کنند؟

مدیران موفق نتایج مطلوب و ایده آل­شان را برای گروه کاری خود تبیین (بیان) می کنند و اجازه می دهند هر کس به شیوه خودش به آن نتایج دست یابد. البته این بدان معنا نیست که نباید هیچ نظارتی داشته باشند و کلاً از مسائل بی اطلاع باشند. بلکه باید از نزدیک شاهد عملکرد اعضای گروه خود باشید و آن ها را حمایت نمائید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
ولی اله جعفری