برگرفته ازکتاب مشتری چک سفید

 هدف نهایی مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

هدف نهایی مدیریت ارتباط با مشتری عبارت است از طی کردن مراحل زیر:

1- ایجاد و اجرای برنامه مدیریت ارتباط با مشتری براساس شناخت ارزش‌های بنگاه و مشتری. برای این منظور لازم است نیازهای تک تک مشتریان، اولویت‌هایشان در زمینه محصولات، رفتارهای خرید، وفاداری مشتری و آنچه برای مشتری سودآور است، شناسایی شوند. بازاریابی مشتری از طریق شبکه اطلاعاتی، مناسب‌ترین وسیله برای این شناسایی است.

2- تعیین میزان توانایی بنگاه و شرکت در جلب مشتریان بالقوه و شناخت ارزش‌هایشان.

3- تجزیه و تحلیل رفتارهای خرید و مصرف مشتریان.

4- تلاش برای ایجاد و تقویت ارتباطات فردی با مشتریان.

5- دنبال کردن تجربه‌ها و حدود رضایت مشتری از کالاها یا خدمات بنگاه و شرکت.