برگرفته ازکتاب کسب وکارموفق چگونه

 

مدیران بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های مشتری‌مدار برای سود و بهره‌وری و منفعت شغلی باید چگونه عمل کنند؟

1- اهداف واضح و درستی را در نظر بگیرند و آنها را مکتوب نمایند.

هدف باید الف-کاملاً مشخص ب- قابل ارزیابی باشد پ- هدایت‌گر عملکرد باشد.

2- برنامه‌ریزی عملی و منسجمی را یادداشت نمایند.

در واقع مدیران در ازای هر یک دقیقه که برای تهیه یک برنامه‌ریزی دقیق سپری می‌کنند آنها می‌توانند 10 دقیقه در اجرای زمان صرفه‌جویی نمایند.

مدیران می‌بایست فهرستی از تمام کارهایی که برای دست‌یابی به هدف‌شان لازم دارند تهیه نمایند. روزانه فهرستی را از کارهایی که تا پایان روز باید انجام دهند را تدارک ببینند و همیشه برمبنای این فهرست عمل کنند.

3- اولویت‌های کاری شخصی‌شان را به‌طور آشکار معین نمایند.

سومین اقدام مهم و کلیدی تعیین و تشخیص اولویت‌هاست که باید در فهرست برنامه‌ریزی خود آنها را تهیه کنند. فعالیت‌های مهم را معین کنند. و کارشان را با انجام دادن آنها آغاز نمایند. کارهای مهم منجر به ایجاد نتایج فوق‌العاده می‌شود.

4 - برروی کارشان دقت و تمرکز لازم را داشته باشند و هرگز اجازه ندهند تا حواس‌شان پرت شود.

در این مرحله کار و حرفه‌ایی را با ارزش بالایی انتخاب نمایند و بلافاصله برای ایجاد موفقیت روی آن تلاش نمایند و به قدری در انجام آن کار اصرار ورزند تا به نتیجه دلخواه خود برسند، توجه و دقت هرچه بیشتر روی یک کار  و تمام کردن به نحو احسن موجب می‌شود که کارشان را سریع‌تر به اتمام برسانند زمانی که با تمام وجود روی کارشان تمرکز کنند آنها خواهند توانست در زمان خود 80 درصد صرفه‌جویی نمایند.

5- برمدت زمان کاری خود بیفزایند.

زودتر شروع کردن و دیرتر تمام کردن، به طور روزانه موجب می‌شود که هم در صبح و هم در عصر با ترافیک کاری کمتری مواجه شوند و درعین حال این کار باعث می‌شود بدون لطمه زدن به نحوه‌ی زندگی‌شان روزی دو یا سه ساعت، بهره‌وری کاری بیشتری داشته باشند.

6- در زمینه کاری‌شان جهت رسیدن به نتیجه مطلوب تلاش بیشتری نمایند.

با تمام وجود باید برروی کارشان تمرکز و دقت داشته باشند محیط کار را به یک محیط آموزشی که درآن معاشرت و گپ‌زدن با دیگران امر قابل پذیرش است، تبدیل نکنند بلکه باید در محل کارشان حواس‌شان را شش دانگ برروی انجام کارهای خود در جهت رسیدن به پیشبردهای منسجم جمع کنند.

7- بر سرعت عمل خود درحین انجام کار بیفزایند.

در محل کارشان به واسطه‌ی دستیابی به سرعت بالاتر جهت انجام فعالیت‌های خود احساس اضطرار کنند. پس از اتمام کارهای‌شان با سرعت به سراغ کار بعدی بروند با سرعت مسیری را انتخاب نمایند که بتوانند سریع‌تر به خواسته‌های درونی خود برسند.

8- هوشمندانه‌تر و با انسجام بیشتر کار کنند.

به ارزش کاری که انجام می‌دهند توجه و دقت نمایند با توجه به اهمیت میزان ساعات کاری، نکته قابل توجه دیگر کمیت و کیفیت کاری است که انجام  می‌دهند بار دیگر هرچه برای کارهای پر ارزش‌تر زمان بیشتر را صرف نمایند به نتایج عالی و بزرگ‌تر دست پیدا خواهند کرد.

9-کارشان را با نحوه‌ی مهارت شان هماهنگ نمایند.

اگر در کارشان از مهارت و تجربه‌ی بیشتری برخوردار باشند به راحتی  می‌توانند با سرعت بیشتری به نتیجه خوشایند برسند.

10-کارهای‌شان را تقسیم‌بندی نمایند.

فعالیت‌های مشابه را در یگ گروه منسجم نمایند و تمام آنها را به اتفاق هم تکمیل  کنند به‌عنوان مثال در یک زمان مشخص با افراد که لازم است، تماس تلفنی برقرار کنند و حتی اسلایدهایی را که برای ارائه محصولات خود لازم دارند را دریک زمان تهیه کنند.

11- از تعداد اقدام‌های متعدد خود بکاهند.

از انجام دادن کارهای کم اهمیت و پیش افتاده امتناع ورزند.