برگرفته ازکتاب مدیریت کسب وکار

پنج کلید برای موفقیت در هر کسب وکار چه می باشد؟

1-توانایی در برنامه ریزی، سازماندهی و نتیجه گیری :

اولین مهارتی که نیاز دارید، توانایی در برنامه ریزی، سازماندهی و نتیجه گیری است. این مهارت با ارزش ترین و پر درآمدترین مهارت است. توانایی شما در نتیجه گیری و قبول مسئولیت نتایج شرکتتان، نشانه یک فرد موفق است.

2- فروش:

شما به مهارت برقراری ارتباط، ترغیب دیگران و فروش محصولات و خدمات خود نیاز دارید. مهمترین دلیل موفقیت در هر حرفه ای، فروش زیاد است. بزرگترین علت شکست هر حرفه ای نیز، فروش کم است. هر قدر تأثیر بیشتری بر افزایش درآمد فروش و جریان نقدینگی داشته باشید، برای شرکت به فردی مهمتر و ارزشمندتری تبدیل می شوید.

3- افراد مناسب را انتخاب کنید:

برای موفقیت در تجارت، نیاز دارید که افراد موثری را انتخاب کنید و همراه آنها، تیم موثری را تشکیل دهید. به نظر می رسد توانایی بکارگیری افراد برای مشارکت و همکاری در دستیابی به اهداف مشترک، در میزان رشد و بهره وری، از سایر مهارتها مؤثرتر باشد.

4- در مذاکره، قوی شوید:

باید بتوانید نماینده خوبی برای خود باشید. تمام بازرگانان و تجار موفق، افرادی هستند که توانایی بالایی در مذاکره کردن دارند. آنها می دانند که چگونه هنگام فروش، پول بیشتری بخواهند و هنگام خرید، مبلغ کمتری پرداخت کنند. آنها توانایی مذاکره و چانه زنی را در خود ایجاد کرده و توسعه داده اند و در نگاه دیگر، افرادی که با آنها کار می کنند، داوری می کنند. آنها یاد گرفته اند چگونه بر سر وام ها، شرایط و قوانین با بانکداران و مسؤلان مالی، مذاکره کنند. می دانند که چگونه با فروشندگان بر سر شرایط پرداخت گفتگو کنند. نحوه چانه زنی با مشتریان خود را آموخته اند. می توانند در مورد واگذاری کارها، مسؤلیت ها و پرداخت ها با کارمندان خود مذاکره کنند. برای موفقیت در تجارت، شما باید تبدیل به مذاکره کننده قهاری شوید. در غیر اینصورت تنها اتفاقی که می افتد اینست که توسط دیگران از دور خارج می شوید.

5- استاد  محاسبات شوید:

درک و تسلط بر حسابداری، امور مالی و کنترل هزینه ها، به موفقیت شما در تجارت کمک خواهد کرد. شگفت آور است اگر بدانید چه تعداد از افراد، تجارتی موفق را بنا می کنند و به فروش بالایی دست می یابند، ولی در نهایت، تمام پول خود را به علت عدم درک صحیح از محاسبات مالی کسب و کارشان، از دست می دهند.